شناسه خبر : 29005

اختصاصی چابک آنلاین؛

رقابت سنگین سود شرکت های پیمانکاری را کاهش داد

رقابت سنگین سود شرکت های پیمانکاری را کاهش داد

دبیرکانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران، با بیان اینکه کاهش بودجه های عمرانی در سال های اخیر بسیاری از شرکت های پیمانکاری را به تعطیلی کشانده، گفت: به دنبال رکود در صنعت ساخت و ساز و کاهش پروژه های عمرانی، رقابت شدیدی بین پیمانکاران عمرانی به وجود آمده که این رقابت، منجر به کاهش سود این شرکت ها شده است .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، مهدی روحانی، درگفتگو با چابک آنلاین، افزود: حدود 45 هزار شرکت با عناوین مختلف عضو کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران هستند اما بازخورد فعال و غیرفعال بودن این شرکت هارا می توان به وضوح در کاهش پروژه های عمرانی مشاهده کرد.

وی، با اشاره به طولانی شدن مدت زمان وصول مطالبات پیمانکاران عمرانی، گفت: اوراق اسناد خزانه که قرار بود برای پرداخت بدهی ها صادر شود اکنون صرف پروژه های عمرانی شده وپیمانکارن  نیمه دولتی پروژه هارا در اختیار دارند.

دبیرکانون سراسری پیمانکاران عمرانی، خاطر نشان کرد: برخی  از ادارات، با این دیدگاه که پیمانکاران جزو سرمایه گذاران  هستند،قوانین سخت گیرانه ای در پیش می گیرند و برخلاف سایر صنوف که از تسهیلات مالیاتی و بخصوص تامین اجتماعی برخوردار می شوند، هیچ تسهیلاتی برای پیمانکاران وجود ندارد.

وی، افزود: امروزه فعالیت پیمانکاران برمبنای دفترچه فهرست بها است اما چندین سال است که شاخص های تعدیل توسط سازمان برنامه و بودجه به نحوی تنظیم شده که پاسخگوی انتظارات پیمانکاران نیست.

 

ارسال نظر