شناسه خبر : 28791

افزایش شدید بدهی خانوارهای ایالات متحده

 افزایش شدید بدهی خانوارهای ایالات متحده

گزارش فدرال رزرو در این هفته نشان داد که بدهی خانوارهای ایالات متحده در سه ماهه سوم با سریع ترین سرعت خود در ۱۵ سال گذشته به دلیل افزایش استفاده از کارت اعتباری و مانده وام مسکن افزایش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، گزارش فدرال رزرو در این هفته نشان داد که بدهی خانوارهای ایالات متحده در سه ماهه سوم با سریع ترین سرعت خود در ۱۵ سال گذشته به دلیل افزایش استفاده از کارت اعتباری و مانده وام مسکن افزایش یافته است.

بر اساس گزارش فدرال رزرو، کل بدهی خانوارها به رکورد ۱۶.۵ تریلیون دلار رسید که ۲.۲ درصد نسبت به سه ماهه قبل و ۸.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. خانوارها ۳۵۱ میلیارد دلار بدهی برای دوره جولای تا سپتامبر اضافه کردند.

این افزایش به دنبال جهش ۳۱۰ میلیارد دلاری در سه ماهه دوم و نشان دهنده افزایش سالانه ۱.۲۷ تریلیون دلاری است. بدهی‌ها در سال گذشته به دلیل افزایش تورم، افزایش نرخ بهره و تقاضای مصرف کننده قوی رشد کرده است.

فدرال رزرو خاطرنشان کرد که بیشترین سهم در بار بدهی‌ها مربوط به مانده وام مسکن است که با افزایش یک تریلیون دلاری نسبت به سال گذشته به ۱۱.۷ تریلیون دلار و بدهی کارت‌های اعتباری که به ۹۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

موجودی کارت اعتباری در مجموع بیش از ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت که بزرگترین جهش سالانه در بیش از ۲۰ سال گذشته است.

مشاور تحقیقات اقتصادی در فدرال رزرو نیویورک، دونگهون لی گفت: «موجودی وام کارت اعتباری، وام مسکن و خودرو در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ که منعکس کننده ترکیبی از تقاضای قوی مصرف‌کننده و قیمت‌های بالاتر است، افزایش یافت. با این حال، در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره، مبدأ وام‌های مسکن جدید به سطوح قبل از همه‌گیری کاهش یافته است.

 

ارسال نظر