شناسه خبر : 28621

اختصاصی چابک آنلاین؛

سهم مصرف میلگردهای فولادی در صنعت ساختمان رو به کاهش است

سهم مصرف میلگردهای فولادی در صنعت ساختمان رو به کاهش است

رییس هیات مدیره شرکت مهندسی نگین نقش سبز اسپادانا، از کاهش تولید و مصرف میلگردهای فولادی در صنعت ساختمان خبر داد و گفت:به دنبال رکود در صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی، مصرف میلگردهای فولادی کاهش یافته که به تبع آن ، برخی از کارخانه ها پایین تر از ظرفیت موجود تولید می کنند.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، فرهاد تحویلیان، درگفتگو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه سهم سازه های فولادی از صنعت ساختمان کشور قابل توجه نیست، افزود: سازه های فولادی به لحاظ سرعت در ساخت و ساز و مقاومت بالا در برابر حوادث طبیعی از قبیل زلزله دارای مزایای قابل توجهی هستند، هرچند که قیمت تمام شده برای هر مترمربع سازه های فولادی و بتنی اندکی باهم تفاوت دارند .

وی، خاطر نشان کرد که در برخی شهرها به دلیل آنکه آپارتمان ها سریع تر به فروش می رسند، مصرف میلگرد های فولادی در ساخت و ساز به لحاظ سرعت بخشیدن به ساختمان سازی بالا است و یا در شهر تهران به لحاظ رقابت در کیفیت ساخت و ساز ها و گران بودن آپارتمان ها، مصرف میلگردهای فولادی نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است.

رییس هیات مدیره شرکت مهندسی نگین نقش سبز اسپادانا، در رابطه با کیفیت و استاندارد میلگردهای فولادی کشور، گفت: استاندارد برخی از تولیدات ما در حد استانداردهای روسیه و اروپا است و رقابت پذیری بالایی به لحاظ کیفیت دارند و درحال حاضر تولیدات این صنعت به کشورهای عراق، ارمنستان و گرجستان صادر می شود.

تحویلیان، در عین حال افزود: تولیدات میلگرد برخی کارخانه های متفرقه کیفیت  لازم را ندارند که  در کیفیت و مقاومت ساختمان ها تاثیر منفی می گذاردو مقاومت کمتری در مقابل زلزله دارد.

 

ارسال نظر