شناسه خبر : 28464

آمریکا و اروپا دوباره در سازمان تجارت جهانی سرشاخ می‌شوند

 آمریکا و اروپا دوباره در سازمان تجارت جهانی سرشاخ می‌شوند

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هشدار دادند که به خاطر اقدامات تبعیض‌آمیز آمریکا در قبال شرکت‌ها،‌ از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهند کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، اتحادیه اروپا، آمریکا را به نقض قوانین سازمان تجارت جهانی متهم کرده و اعلام کرده است که حتما اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را علیه آمریکا در دستورکار قرار خواهد داد.

درواقع طرف‌های اروپایی ناراحت اجرای جزئیات قانون کاهش مالیات در آمریکا هستند که در قالب آن آمریکا بودجه سنگینی را به توسعه انرژی‌های سبز تخصیص داده که با اجرای آن به شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی یارانه می‌دهد و همچنین مشوق‌های مالیاتی برای آنها در نظر گرفته است.

بروکسل می‌گوید: این مزایا برای شرکت‌های تولید خودروهای برقی باعث می‌شود که شرکت‌های اروپایی در بازار آمریکا مزیت رقابتی خود در برابر شرکت‌های داخلی این کشور را از دست بدهند.

طرف‌های اروپایی خواستار آن هستند که آمریکایی‌ها به شرکت‌های اروپایی هم مزایای مذکور را ارائه دهند.

اروپایی‌ها می‌گویند: باید 9 بند از قانون کاهش تورم در آمریکا اصلاح شود؛ چراکه این موارد یارانه‌ها و معافیت‌های مالیاتی را فقط محدود به کالاهایی می‌کند که در داخل آمریکا تولید می‌شود و از سوی دیگر فقط مشمول شرکت‌هایی می‌شود که در داخل آمریکا فعالیت می‌کنند.

در عین حال تیری برتون، مسئول بازار اینترنتی کمیسیون اروپایی هشدار داده که بروکسل با اقدامات آمریکا مقابله به مثل خواهد کرد.

وی می‌گوید: این یارانه‌ها با قوانین سازمان تجارت جهانی در تضاد است.

برتون تاکید کرد: اگر واشنگتن نگرانی‌های شرکای اروپایی را مدنظر قرار ندهد،‌ اتحادیه اروپا شکایت خود را در سازمان تجارت جهانی دنبال می‌کند.

قانون کاهش تورم در آمریکا که در ماه تابستان به امضای رئیس‌جمهور این کشور رسید، شامل حدود 369 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در امنیت انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

ارسال نظر