شناسه خبر : 28142

اختصاصی چابک آنلاین؛

صدور پروانه های ساختمانی در استان خراسان جنوبی صعودی شد

صدور پروانه های ساختمانی در استان خراسان جنوبی صعودی  شد

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی، گفت: رکود در ساخت و ساز استان در بخش خصوصی کاملا محسوس است که از عمده دلایل آن می توان به تورم شدید مصالح ساختمانی و افزایش قیمت زمین اشاره کرد.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، علی بهدانی، در گفتگو با چابک آنلاین، افزود: در نیمه اول سالجاری، متراژ ساخت و ساز و افزایش تعداد پروانه های ساختمانی صادره در استان  نسبت به نیمه اول سال گذشته رشد داشت ، هر چند که درصد بیشتری از این رشد مربوط به طرح نهضت ملی مسکن بوده و سهم پروژه های بخش خصوصی ساختمان کمتر است.

وی، با اشاره به همکاری موثر بانک های عامل استان در پرداخت تسهیلات مسکن، گفت:  در حال حاضر سرعت پیشرفت پروژه هایی که در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت خود مالکین است بسیار بیشتر از سرعت آن بخش از پروژه های ملی است که وزارت راه و شهرسازی تعهد ساخت آن را دارد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی، خاطر نشان کرد که توسعه صنعت ساختمان وتقویت سرمایه گذاری در بخش خصوصی این صنعت بهترین فرصت برای اشتغالزایی در سطح استان است ضمن اینکه اقدامات ملی نیز در این راستا نیز نتیجه بخش بوده است.

بهدانی، با اشاره به اینکه برنامه ریزی هایی در خصوص الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه های ساختمانی در استان صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر صدور پروانه ساختمانی با توجه به هر یک از چهار گروه ساختمانی، ۲۰ روز تا دو ماه زمان نیازدارد، اما به طور متوسط صدور پروانه برای یک ساختمان حدود ۵ تا۶ طبقه، حداکثر ۴۵ روز زمان میبرد.

به گفته وی، سازمان نظام مهندسی استان خراسان جنوبی دارای هزار و ۴۰۰ عضو دارای پروانه اشتغال هستند که ۱۵ درصد این اعضا دارای پایه یک مهندسی هستند.

 

ارسال نظر