شناسه خبر : 28035

اختصاصی چابک آنلاین؛

راه اندازی صندوق املاک و مستغلات به ضرر بازار مسکن نیست

راه اندازی صندوق املاک و مستغلات به ضرر بازار مسکن نیست

یک کارشناس مسکن، با اشاره به ضعف بازارمالی مسکن ولزوم تقویت آن، گفت: یکی از مهمترین ابزارهایی که موجب جذب منابع به سمت املاک و مستغلات بخصوص بازار مسکن می شود، راه اندازی صندوق املاک و مستغلات در بازار سرمایه است چرا که این صندوق به عنوان یک ابزار کارآمد دراکثر کشورهای دنیا شناخته شده است .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، فخرالدین زاوه، درگفتگو با چابک آنلاین، افزود: درکشورهایی که در آن صندوق املاک و مستغلات نهادینه شده است، تقریبا معادل 3 تا 7 درصد  تولید ناخالص منابع جذب بازار املاک و مستغلات شده است.

وی،ضعف تقاضا در بازار مسکن را از عمده ترین مشکلات کنونی این بازار عنوان کرد و گفت: یکی از کارکردهای مهم صندوق املاک و مستغلات تقویت بخش تقاضا در بازار املاک و مستغلات و به تبع آن تقویت منابع مالی بازار مربوطه است.

این کارشناس اقتصاد مسکن، خاطر نشان کرد که راه اندازی صندوق املاک و مستغلات شرایطی را فراهم کرده  که براساس آن خریداران با سرمایه های خرد هم بتوانند وارد بازار املاک و مستغلات شوند.

به گفته وی، این امرعلاوه بر حفظ قدرت خرید سرمایه های خرد افراد در قبال جهش های احتمالی قیمت مسکن در آینده، جزو ابزارهای کارامد برای توسعه بازار مالی هر کشوری است.

زاوه ،راه اندازی صندوق املاک و مستغلات را  امری ضروری دانست و تصریح کرد: افزایش قیمت مسکن چند عامل اصلی دارد که اصلی ترین آن به افزایش نقدینگی، خلق پول و تورم عمومی بر می‌گردد، بنابراین در این شرایط راه اندازی صندوق املاک و مستغلات نه تنها به ضرر بازار مسکن نیست، بلکه یک امر ضروری برای ساماندهی این بازار است.

ارسال نظر