شناسه خبر : 28026

هر پروانه کسب برای چند نفر شغل ایجاد می‌کند؟

هر پروانه کسب برای چند نفر شغل ایجاد می‌کند؟

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هر پروانه کسب زمینه اشتغال ۲.۵ نفر را فراهم می‌کند و بر اساس برآورد شاخص نماگر آماری دبیرخانه هیات عالی نظارت، در نیمه نخست امسال زمینه اشتغال ۶۸ هزار و ۱۶۰ نفر فراهم شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حسن میرزایی، از صدور و تمدید ۲۷ هزار و ۲۶۴ پروانه کسب در استان تهران در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این پروانه‌ها بر اساس درخواست متقاضیان فعالیت صنفی ماده ۲۶ و در اجرای ماده ۱۲ قانون نظام صنفی صادر و یا تمدید شده است.  

به گفته وی هر پروانه کسب زمینه اشتغال ۲.۵ نفر را فراهم می‌کند و بر اساس برآورد شاخص نماگر آماری دبیرخانه هیات عالی نظارت، در نیمه اول امسال زمینه اشتغال ۶۸ هزار و ۱۶۰ نفر فراهم شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت تهران همچنین از صدور ۲۳۲۹ مجوز مشاغل خانگی طی شش ماهه نخست سال در استان تهران خبر داد و گفت: از این تعداد، ۹۶۸ مجوز ( ۴۱.۶ درصد کل مجوزها) مربوط به  حوزه تخصصی فرش بوده است.

همچنین به گفته وی در نیمه نخست امسال ۶۵۳ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که ۳۳۲ مورد آن مربوط به حوزه تخصصی فرش بوده است. در مجموع از این تعداد، ۲۱۴ نفر در استان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

 

ارسال نظر