شناسه خبر : 27979

بیش از ۱۲ میلیون کد اقتصادی توسط سازمان امور مالیاتی صادر شد

 بیش از ۱۲ میلیون کد اقتصادی توسط سازمان امور مالیاتی صادر شد

مدیرکل امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از اول مردادماه تولید کد اقتصادی جدید آغاز شده و در مجموع برای پرونده‌های صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی، بیش از ۱۲ میلیون شماره اقتصادی صادر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، محمد جهانی‌کیا با اشاره به آمار صدور شماره اقتصادی برای مؤدیان، اظهار کرد: مشمولین استفاده از شماره اقتصادی جدید، مکلف هستند از ابتدای مهر ماه از این شماره در تمام صورتحساب‌ها، قراردادها و اسناد مشابه استفاده کنند.

مدیرکل امور مؤدیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: برای اشخاص حقوقی، شماره اقتصادی همان شناسه ملی اشخاص حقوقی است.

وی اضافه کرد: برای صاحبان مشاغل نیز پایه اصلی شماره اقتصادی، شماره ملی افراد است، اما با توجه به امکان فعالیت همزمان فرد در چندین واحد کسبی و نیاز به تفکیک این فعالیت‌ها در نظام مالیاتی، شماره اقتصادی اشخاص حقیقی به تفکیک پرونده های مالیاتی آنها با افزودن یک سریال 4 رقمی به شماره ملی فرد، صادر شده است. همچنین در مورد مشارکت های مدنی، شماره اقتصادی خاص مشارکت توسط سازمان امور مالیاتی تولید شده است.

جهانی‌کیا توضیح داد: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir شماره‌ اقتصادی صادره برای خود را مشاهده کنند.

ارسال نظر