شناسه خبر : 27615

انگلیسی‌ها از ترس خاموشی ژنراتور و چراغ قوه می‌خرند

انگلیسی‌ها از ترس خاموشی ژنراتور و چراغ قوه می‌خرند

مردم انگلیس با خرید ژنراتورهای برق و چراغ قوه علاوه بر پوشاک و لباس‌ گرم و شمع، خود را برای خاموشی‌های احتمالی در زمستان آماده می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه برق ملی ماه جاری هشدار داد اگر انگلیس نتواند برق از اروپا وارد کند و سوخت کافی برای نیروگاه‌های گازسوز تامین کند، خانه‌ها و شرکت‌های انگلیسی، زمستان امسال ممکن است با خاموشی سه ساعته برنامه‌ریزی شده روبرو شوند.

طبق اعلام تول استیشن که بخشی از شرکت تراویس پرکینز، بزرگترین فروشنده لوازم ساخت و ساز انگلیس است، مقایسه ۱۱ روز نخست اکتبر سال ۲۰۲۱ با مدت مشابه امسال، افزایش ۲۰۳ درصدی فروش ژنراتور و افزایش ۴۳ درصدی فروش چراغ قوه و چراغ پیشانی را نشان داده است.

سخنگوی تول استیشن گفت:‌ اگرچه هنوز معلوم نیست شبکه برق مجبور شود زمستان امسال به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده، متوسل شود اما واضح است که مشتریان خود را برای بدترین سناریوی ممکن آماده می‌کند. ژنراتورها می‌توانند برای تجهیزات برقی مانند لامپ، فن هیتر و تلویزیون استفاده شوند.

آمار تول استیشن با گزارش شرکت تحقیقاتی کانتار که اعلام کرد انگلیسی‌ها شمع و لحاف انبار می‌کنند، همخوانی دارد. فروشگاه زنجیره‌ای جان لوئیس هم هفته گذشته اعلام کرد خرید لباس زیر حرارتی، دستکش و ژاکت افزایش پیدا کرده است.

 رگولاتور انرژی انگلیس (افکام) اعلام کرد خانوارهای انگلیسی باید زمستان امسال، مصرف گاز و برق را تا حد ممکن کاهش دهند تا به کاهش هزینه‌ها و احتمال قطعی برق کمک کنند.

 

ارسال نظر