شناسه خبر : 27394

اصلاحیه سیاست‌های کلی اصل ۴۴، در دستور کار هیات دولت قرار گرفت

اصلاحیه سیاست‌های کلی اصل ۴۴، در دستور کار هیات دولت قرار گرفت

رئیس سازمان خصوصی سازی از تصویب پیش نویس اصلاحیه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در کمیسیون تخصصی اقتصاد دولت خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، طبق اعلام رئیس سازمان خصوصی سازی، پیش نویس اصلاحیه قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در روز‌های اخیر به تصویب کمیسیون تخصصی اقتصاد دولت رسیده و اکنون منتظر تصویب در هیات دولت است.

۳۱ مرداد پارسال بود که وزیر پیشنهادی اقتصاد در جلسه رای اعتماد گفت: به فضل خدا در مدت ۳ ماه آینده، اصلاح قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تقدیم هیات وزیران خواهد شد و بسیاری از مشکلات خصوصی سازی‌ها و حکمرانی سهام عدالت در دل آن لایحه اصلاح خواهد شد.

با گذشت حدود سه ماه از این وعده، یعنی در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۰، وزیر اقتصاد در جلسه خود با دانشجویان از تهیه پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داده بود.

او همچنین اعلام کرده بود: در این پیش نویس تمام روند واگذاری‌های ۱۵ سال گذشته سازماندهی شده و نقاط قوتی که باید ادامه پیدا کند و نقاط ضعفی که وجود داشته و موجب به وجود آمدن برخی آثار و پیامد‌های شدید اجتماعی و اقتصادی و حتی امنیتی و منطقه‌ای شده مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد تاکید کرده بود: نقطه کانونی این است که تا حد ممکن به سمت کاهش رد دیون که یکی از مشکلات از گذشته تا امسال بوده حرکت کنیم و یکی دیگر از اصلاحات بحث پیمان مدیریت است به این معنا که مالک شدن بنگاه‌های دولتی پاداشی برای مدیران بهره ور و سالم باشد. بعد از آنکه در عمل ثابت شد مدیران می‌توانند بنگاه‌های دولتی را با استاندارد‌های تخصصی و بدون مسائل و مشکلات و مفاسدی که گاهی اوقات وجود داشته اداره کنند، انتقال مالکیت به آن‌ها رخ خواهد داد.

حالا با گذشت ۹ ماه، این اصلاحیه در دستور کار هیات دولت قرار گرفته است.

ارسال نظر