شناسه خبر : 26795

اختصاصی چابک آنلاین؛

سرامیک های تولیدی کشور با نمونه های ایتالیایی رقابت می کنند

سرامیک های تولیدی کشور با نمونه های ایتالیایی رقابت می کنند

یک کارشناس معماری وطراحی، گفت: بازارمعماری ایران، درحال حاضر یک بازار منظمی نیست که شهرداری و یا سازمان نظام مهندسی بر این بازار نظارت ندارد .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، امین حبیبی درگفتگو با چابک آنلاین، افزود: از سال 1388 موجی تحت عنوان معماری کلاسیک و نئوکلاسیک درتهران به واسطه  حضور برخی معماران مطرح به راه افتاد ومعماران ایسنتاگرامی نیز به واسطه این موج به وجود آمده اند .

وی، ادامه داد: در این بازار معماری، تنها 40 تا 50 معمار در کل کشور وجود دارد که رویکرد های جدیدی درصنعت معماری ایران به وجود آورده اند که بر اساس این رویکردها ، معماری مفهومی و دارای سبک مشخص است.

این کارشناس معماری، خاطرنشان کرد که اکثر کارفرمایان تصاویر  فضای مجازی را به عنوان الگوی ساخت و ساز به معمار ارائه می دهند.

حبیبی،گفت: برخی از معماران به دلیل اینکه تخصص معماری دارند و فعالیت های اجرایی نداشته اند،نقشه هایی تولید می کنند که قابلیت اجرای درستی ندارد و از طرفی  چون اجرا به دست کارفرما صورت می گیرد، آسیب های جدی به پروژه وارد می شود.

وی، افزود: تنوع مصالح ساختمانی مثل شیرآلات، سرویس های فرنگی، روشویی و مواد مورد نیاز در ساختمان هنوز پایین بوده هرچند که در چند سال گذشته کیفیت تولید سرامیک های اسلب و پرسلان  کشور رشد خوبی داشته و در این زمینه از تکنولوژی کشورهای  ایتالیا و اسپانیا  بهره مند است و کیفیت محصولات تولیدی با نمونه های مشابه خارجی رقابت می کنند.

به گفته این کارشناس معماری، کارخانه های  کاشی و سرامیک مرجان، تبریز و راک جزو برترین محصولاتی هستند که در کشور سهم بیش تری از بازار را به خود اختصاص داده اند.

وی اذعان داشت که در کشور برندهای  شودر، KWC و راسان نیزسهم عمده ای از بازار شیرالات را به خود اختصاص داده اند.

 

ارسال نظر