شناسه خبر : 26476

اختصاصی چابک آنلاین؛

مصرف شن و ماسه نصف شد

مصرف شن و ماسه نصف شد

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران، از کاهش ۵۰ درصدی مصرف شن وماسه خبرداد و گفت: باتوجه به اینکه عمده مصرف شن و ماسه تولیدی در طرح های عمرانی و تولید بتن به مصرف می رسد، بنابراین کاهش فعالیت های عمرانی و افت صدور پروانه های ساختمانی تاثیر بسزایی بر کاهش مصرف شن و ماسه در سال های اخیر داشته است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، سعید منصوری، درگفت وگو با چابک آنلاین، افزود: حدود 100 واحد تولیدی در انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران عضو هستند که اکثر این اعضا با ظرفیت 30 تا 40 درصدی فعالیت می کنند.

به گفته وی، ظرفیت موجود در کارخانه های تولیدی کاملا پاسخگوی نیاز داخلی است و درشرایط رونق ساخت و ساز، صنعت ساختمان با کمبود شن و ماسه مواجه نخواهد بود.

منصوری، با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی شن و ماسه در زمینه واردات ماشین آلات، گفت: بسیاری از ماشین آلات این صنعت فرسوده هستند و واردات در این زمینه، محدود است و تنها ماشین آلات بزرگ اجازه واردات به کشور را دارند.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران، خاطر نشان کردکه برخی از ماشین آلات موجود در این صنعت بیش از 40 سال عمر دارند، بنابراین ماشین آلات به علت قدمت بالا و فرسودگی مصرف سوخت بالایی دارند که این امر مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی در خصوص تهیه سوخت به وجود آورده است.

منصوری، با بیان اینکه واحدهای تولیدی شن و ماسه با کمبود سوخت مواجه هستند، گفت: بخشی از سوخت مورد نیاز از طریق دولت تامین می شود اما با توجه به اینکه مقدار این سوخت تخصیص یافته اندک است بسیاری از واحدهای تولیدی مابقی سوخت مورد نیاز  را با قیمت بالاتر تهیه می کنند.

 

ارسال نظر