شناسه خبر : 26386

تولید بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان محصولات باغبانی در سال

تولید بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان محصولات باغبانی در سال

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به سرانه مصرف ۱۵۰ کیلوگرمی میوه، حوزه باغبانی بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال تولید ثروت می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت: در حوزه باغبانی حدود ۳ میلیون هکتار باغ، ۲۳ هزار گلخانه فعال و ۲۶۰ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی داریم که براین‌اساس حدود ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات باغبانی در کشور تولید می‌کنیم.

به گفته او، بخش باغبانی ۲۰ درصد سطح زیر کشت کشور، ۳۷ درصد اشتغال بخش کشاورزی و ۵۰ درصد درآمد ارزی را به خود اختصاص داده است، همچنین رتبه اول تا هشتم ۳۱ محصول باغبانی در اختیار داریم که این یک‌مزیت برای کشور است.

برومندی می‌گوید: سرانه مصرف میوه در ایران ۱۵۰ کیلوگرم است که با احتساب جمعیت ۸۵ میلیونی و در نظر گرفتن متوسط قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر کیلو میوه رقمی بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حوزه باغبانی تولید ثروت‌می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش باغبانی صورت گرفته که بخشی از طریق تسهیلات دولتی و مابقی آورده مردم و سرمایه گذاری است که در هفته دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که‌حداقل ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می کند، همچنین ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند.

بنابر گفته معاونت امور باغبانی، بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی کاشمر در دهه فجر به بهره برداری می رسد که ۲۶ میلیون یورو حجم‌ سرمایه گذاری ارزی است که در جلوگیری از خام فروشی تاثیر دارد.

ارسال نظر