شناسه خبر : 26318

افزایش دوبرابری سرمایه‌گذاری خارجی در راستای سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت

افزایش دوبرابری سرمایه‌گذاری خارجی در راستای سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت

وزیر اقتصاد با اشاره به نشست مشترکی که با کمیسیون اصل نود مجلس داشته است، گفت: در راستای سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت، میزان سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده در یک تحول چشم گیر نسبت به سال پایانی دولت قبل، دوبرابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت ، سیداحسان خاندوزی در توضیح نشست مشترک امروز (یکشنبه 6 شهریور ماه) با کمیسیون اصل نود مجلس پیرامون هوشمندسازی نظام مالیاتی، گفت: امروز جلسه خوبی با اعضای کمیسیون اصل نود داشتیم. در این جلسه گزارشی درباره هوشمندسازی و عادلانه شدن مالیات‌ستانی در کشور ارایه کردیم، اقدامات خوبی تاکنون انجام گرفته تا بتوان بار مالیات بر روی گروه‌هایی که تا الان شناسایی نشدند یا فرارهای مالیاتی بالایی که وجود داشت را شناسایی کنیم.

افزایش 50 درصدی اظهارنامه‌های مالیاتی

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: در این زمینه افزایش 50 درصدی تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی را در یکسال نسبت به سال گذشته داشتیم، اقدامات خوب دیگری را هم خدمت نمایندگان گزارش کردیم که همه حاکی از این بود که فرار مالیاتی روبه کاهش است. تاثیر و هوشمند سازی بر کاهش بار روی گروه‌هایی که بیشترین بارهای مالیاتی را به دوش می‌کشیدند یکی از مهم‌ترین محورهای این گزارش بود.

وی با اشاره به موضوع دیپلماسی اقتصادی کشور به عنوان دومین محور جلسه مشترک امروز کمیسیون اصل نود، اظهار کرد: در راستای سیاست رئیس جمهور که سیاست ارتباط با همسایگان را به عنوان اولویت دیپلماسی مطرح کردند، گزارشی پیرامون سرمایه گذاری خارجی که مرتبط با وزارت اقتصاد است، ارایه کردیم. در یک تحول چشم گیر نسبت به سال پایانی دولت قبل در نخستین سال دولت مردمی، میزان سرمایه‌گذاری خارجی به واقع محقق شده، دوبرابر افزایش پیدا کرده است.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: ترکیب کشورهایی هم که به عنوان سرمایه فِرست در این فهرست مشخص شدند، کاملا متناسب با سیاست‌های دولت تغییر کرده است، این اقدامات را با قوت بیشتری ادامه خواهیم داد که همه حاکی از این است که کشور هرچند در شرایطی که به ظاهر دچار تنگناهاست، سیاست فعالانه‌ای اتخاذ کرده است لذا حتما می‌توانیم بر موانع و مشکلات خارجی فائق آییم.

ارسال نظر