شناسه خبر : 26274

افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده چه میزان خواهد بود؟

افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده چه میزان خواهد بود؟

رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره بالاتر، رشد کندتر و شرایط نرم‌تر بازار کار باعث کاهش تورم و در عین حال باعث رنج خانوارها و مشاغل می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، جروم پاول گفت که ثبات قیمت، مسئولیت فدرال رزرو است.

وی در سمپوزیوم سیاست اقتصادی جکسون هول که به میزبانی فدرال رزرو کانزاس سیتی برگزار شد، در مورد سیاست پولی فعلی بانک بحث کرد.

پاول معتقد است که ثبات قیمت‌ها اساس اقتصاد را تشکیل می‌دهد و بدون ثبات قیمت، اقتصاد برای کسی کار نمی‌کند. در حال حاضر تمرکز کلی کمیته بازار آزاد فدرال کاهش تورم به هدف دو درصدی است.

کاهش تورم احتمالاً مستلزم دوره‌ای از رشد پایین‌تر از روند است. علاوه بر این، به احتمال زیاد شرایط بازار کار کمی نرم‌تر خواهد شد، هر چند آخرین داده‌های اقتصادی مختلط بوده‌اند، به نظر من اقتصاد ما همچنان حرکت زیربنایی قوی را نشان می‌دهد.

رییس فدرال رزرو با تأمل موضع سیاست خود را به سطحی منتقل کرد که به اندازه کافی محدودکننده باشد تا تورم را تا دو درصد کاهش دهد. وی اذعان کرد که افزایش نرخ بهره در نشست جولای دومین افزایش ۷۵ واحد پایه بود و افزایش غیرمعمول بزرگ در مرحله بعدی ممکن است مناسب‌تر باشد. تصمیم ما در نشست سپتامبر به مجموع داده‌های دریافتی و چشم‌انداز در حال تحول بستگی دارد.

وی تصریح کرد که در برخی مواقع مناسب است، با تشدید بیشتر موضع سیاست پولی، سرعت افزایش‌ها کاهش یابد.

بازگرداندن ثبات قیمت احتمالاً مستلزم حفظ سیاستی محدودکننده برای مدتی است. سابقه تاریخی به شدت نسبت به کاهش پیش از موعد سیاست هشدار می‌دهد.

 

ارسال نظر