شناسه خبر : 26063

` تکلیف سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص بودجه احیای دریاچه ارومیه تا ۱۵ شهریور

` تکلیف سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص بودجه احیای دریاچه ارومیه تا ۱۵ شهریور

استاندار آذربایجان غربی گفت: قرار شد سازمان برنامه و بودجه کشور تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ تخصیص‌های مورد نیاز پروژه‌های ستاد احیا را صادر کند و به سرعت بخشی برای اتمام پروژه‌ها که همراه مورد تاکید رئیس جمهور است انجام بگیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، استاندار آذربایجان غربی گفت: جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای مربوطه و معاونین رئیس جمهور تشکیل شد و از سوی دستگاه‌های مربوطه گزارش‌هایی ارائه و مشکلاتی که در روند اجرای پروژه‌های احیای دریاچه است، توسط وزرا و اعضای مطرح شد.

محمد صادق معتمدیان افزود: معاون اول رئیس جمهور در جمع بندی این جلسه تکالیفی را برای دستگاه‌ها مشخص کرد و وزارت نیرو مسئول آسیب شناسی مصوبات برنامه‌های قبلی ستاد احیا شد که با تعیین کارگروهی این اقدام انجام بگیرد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی موظف شد برنامه‌های خود را در بحث تغییر الگوی کشت در استان‌های حاشیه دریاچه ارومیه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان در اسرع وقت عملیاتی کند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در بحث تامین منابع مالی معاون اول رئیس جمهور دستوراتی را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام که عمدتاً پروژه‌های سخت افزاری ستاد احیای دریاچه است هم در بحث تصفیه خانه‌ها و انتقال پساب به دریاچه ارومیه و هم در بحث انتقال آب در آذربایجان غربی صادر کردند.

معتمدیان افزود: قرار شد سازمان برنامه و بودجه کشور تا 15 شهریور ماه 1401 تخصیص‌های مورد نیاز پروژه‌های ستاد احیا را صادر کند و به سرعت بخشی برای اتمام پروژه‌ها که همراه مورد تاکید رئیس جمهور است انجام بگیرد.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص میزان تخصیص‌های مورد نیاز پروژه احیای دریاچه ارومیه گفت: قرار شد در کارگروه مروبطه نیازسنجی‌ها بررسی شود و تا 15 شهریور ابلاغ و تخصیص انجام بگیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، معاون اول رئیس جمهور دستور دادند دو هفته آینده هم جلسه کارگروه تشکیل شود و جمع بندی برای تدوین برنامه‌های نرم افزاری در سال 1402 و تمهیداتی که در قانون بودجه 1402 لحاظ می‌شود را داشته باشیم.

ارسال نظر