شناسه خبر : 25648

قطعات یدکی تقلبی و جعلی از سطح بازار جمع‌آوری می‌شوند

قطعات یدکی تقلبی و جعلی  از سطح بازار جمع‌آوری می‌شوند

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بازار قطعات یدکی در حال تبدیل شدن به شفاف ترین بازار است، گفت: روز شنبه بازرسان با حضور در بازار قطعات یدکی، کالاهای تقلبی و جعلی را جمع آوری خواهند کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمدمهدی برادران امروز در یک برنامه تلویزیونی در مورد جلسه وزارت صمت با اصناف در خصوص شناسنامه دار کردن کالاها برای مقابله با قاچاق، اظهار کرد: در ابتدا فرض بود که یک کار مقطعی است همراهی زیاد نبود اما هر چه گذشت موضوع جدی تر گرفته شد و اصناف اذعان کردند که در حال تکمیل کار هستند. همچنین در اصناف طرح‌های دقیق و علمی به عنوان طرح مکمل با این طرح ارائه شده است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت افزود: قاچاق محصول کار یک قاچاقچی نیست بلکه محصول ناکارآمدی نظام بازار، تولید، بازرگانی، تعرفه‌ای و کیفیت است. همزمان در حال اصلاح همه فرآیندها هستیم و خود اتحادیه‌ها پیش قدم شدند.

وی با اشاره به بازار قطعات یدکی خودرو گفت: قطعات یدکی خودرو یکی از رهاترین بازارهای ما بود که برای مقابله با قاچاق ابتدا از این بازار کار را شروع کردیم. هم اکنون این بازار در حال تبدیل شدن به شفاف‌ترین بازار است. اتحادیه‌ها می‌خواستند

برادران ادامه داد: با واحدی که اصرار به تخلف و تقلب داشته باشند و کالاهای گران و غیرایمن بفروشد و با حقه بازی کالای دست دوم را به عنوان کالای نو به مصرف کننده عرضه کند، برخورد می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت اضافه کرد: روز شنبه ۱۵ مرداد ماه، اتحادیه با پلیس اماکن و بازرسان صمت و اتاق اصناف به بازار مراجعه می‌کنند و کالاهای تقلبی و جعلی را از سطح بازار جمع خواهند کرد.

ارسال نظر