شناسه خبر : 25353

اختصاصی چابک آنلاین؛

۴۰ درصد مصرف شیشه و آینه داخل به صنعت ساختمان تزریق می شود

اعضای اتحادیه شیشه وآینه تهران فاقد پوشش بیمه درمان تکمیلی است

40 درصد مصرف شیشه و آینه داخل به صنعت ساختمان تزریق می شود

رییس اتحادیه شیشه وآینه تهران، با اشاره به نقش موثرصنعت ساختمان درمصرف تولیدات شیشه داخلی، گفت: ۶۰ درصد از تولیدات شیشه و آینه کشور به مصرف داخلی می رسد.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، محمدعلی قنبری، در گفت وگو با چابک آنلاین افزود: از این 60 درصد، 40 درصد به صورت مستقیم در صنعت ساختمان و مابقی به صورت غیرمستقیم در صنایع جانبی به مصرف می رسد .

وی، ادامه داد: تولیدات داخل به طور کامل نیازهای صنعت ساختمان را تامین می کند و نیازی به واردات در این حوزه وجود ندارد.

رییس اتحادیه شیشه وآینه تهران، گفت که شیشه های دو جداره به عنوان پرمصرف ترین شیشه صنعت ساختمان به روش فلوت و با بروزترین روش، تولید می شود .

وی، اذعان داشت: مصرف شیشه و آینه در صنعت ساختمان سازی تهران اندک بوده مگر برای نوسازی واحدها، اما باتوجه به حجم بالای ساخت وساز در شهرک ها، بیش ترین بازار مصرفی صنعت شیشه و آینه مربوط به این مناطق است .

قنبری، خاطرنشان کرد که 10 کارخانه فلوت شیشه با ظرفیت کامل روزانه 600 هزار متر مربع انواع شیشه  ساختمانی ، دوجداره و ضدگلوله تولید می کنندکه پنج کارخانه متعلق به گروه صنعتی کاغذ با نام تجاری کاغذ بوده و 2 کارخانه دیگر با نام تجاری سهند در آذربایجان شرقی مستقر هستند که حجم بیش تری از بازار را به خود اختصاص داده اند.

وی،با اشاره به سهم 40 درصدی صادرات صنعت شیشه و آینه، گفت: تولیدات این صنعت کیفیت قابل توجهی دارد و در حال حاضر علاوه بر تامین نیاز داخل ، محصولات تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس،آسیای میانه، ترکیه و اروپا هم صادر می شود.

وی،درباره علت افزایش  قیمت شیشه و آینه گفت: سال قبل در دو مرحله  در قیمت محصولات این صنعت  افزایش قیمت وجود داشت که با بالا رفتن هزینه تولید، قیمت تمام شده شیشه نیز افزایش یافت.

رییس اتحادیه شیشه و آینه تهران، اعضای  این اتحادیه را 800 واحد صنفی اعلام کرد وگفت: در سال های گذشته اعضای صنفی اتحادیه تحت پوشش بیمه تکمیل درمان شرکت بیمه ایران بودند، اما درحال حاضر اعضای اتحادیه فاقد پوشش بیمه تکمیلی هستند.

 

ارسال نظر