شناسه خبر : 25204

اختصاصی چابک آنلاین؛

فعالیت واحدهای تزیینات داخلی ساختمان درفضای مجازی بدون مجوز اتحادیه، ممنوع!/اعضای اتحادیه صنف تزیینات داخلی ساختمان تهران بیمه درمان تکمیلی ندارند

فعالیت واحدهای تزیینات داخلی ساختمان درفضای مجازی بدون مجوز اتحادیه، ممنوع!/اعضای اتحادیه صنف تزیینات داخلی ساختمان تهران بیمه درمان تکمیلی ندارند

رییس هیات مدیره اتحادیه صنف تزیینات داخلی ساختمان تهران، اظهارکرد:رکودحاکم برصنف تزیینات داخلی ساختمان نسبت به سایر صنف های صنعت ساختمانی بیشتر است به این خاطرکه در شرایط تورم فعلی دکوراسیون منزل جزو سبد کالایی خانوار محسوب نمی شود وافرادی هم که مجبور به تغییر دکوراسیون خانه هستند، سعی می کنند از حداقل ها استفاده کنند.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، "بهروزچودار میلانی"، درگفت وگو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه تزیینات داخلی ساختمان شامل هفت رسته است، افزود: در تمامی رسته های موجود، رکود حاکم  بوده اما در برخی از رسته ها این رکود بیش تر است از جمله درحوزه نقاشی ساختمان که به دلیل بالا رفتن قیمت رنگ و افزایش نرخ کارگر، قیمت تمام شده  برای مصرف کننده بالا رفته و تعداد متقاضیان را نیز کاهش داده است .

وی، ادامه داد: کاغذ دیواری منازل نیز یکی دیگر از رسته های صنف تزیینات داخلی ساختمان بوده که در رده آخر اولویت های یک مشتری قرار دارد و نسبت به بقیه رسته ها از رکود بیشتری  برخوردار است زیرا قیمت بالای آن مصرف کننده را مجبورکرده تا درتصمیمات خود تجدید نظر کند و به جای استفاده ازکاغذ دیواری برای کل دیوارهای یک خانه، آنها تنها برای بخشی ازدیوارهای منزل هزینه می کنند .

رییس هیات مدیره اتحادیه صنف تزیینات داخلی ساختمان تهران، گفت: کاغذ دیواری تولیدداخل به علت محدودیت رنگ و طرح تنها 30 درصد نیاز بازار داخلی را تامین می کند و مابقی عمدتا از کشور چین  وارد می شود.

چودارمیلانی، با اشاره به اینکه واردات پارکت و لمینت از حدود 3 سال پیش ممنوع شده،گفت: واردات این کالاها به صرف اینکه تولیدات داخلی این کالا وجود دارد، ممنوع شده در حالیکه تولیدات برخی از کارخانه های داخل از استاندارد بالایی برخوردار  نیستند.

وی، ادامه داد: درصورت واردات پارکت و لمینت، قیمت تمام شده آن در بازار کاهش می یابد و از طرفی تولیدکننده های داخل نیز به  تولید کالای با کیفیت ترغیب  می شوند.

رییس هیات مدیره اتحادیه صنف تزیینات داخلی ساختمان تهران، با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی از واحدهای تزیینات داخلی ساختمان در فضای مجازی، گفت: طی نامه ای از سوی اتحادیه به اتاق اصناف، درخواست شده تا صدور مجوز واحدهای مجازی به خود اتحادیه های صنفی واگذاری شود تابدین وسیله تمامی واحدها را به اخذ پروانه و کسب و کار قانونی ترغیب  کنند.

چودارمیلانی، گفت:درحال حاضر اتحادیه صنف تزیینات داخلی ساختمان تهران دارای  900 عضو رسمی  بوده  که به علت بالا بودن هزینه ها و رکودی که بر این صنف حاکم است، دوسال است که اعضای اتحادیه بیمه درمان تکمیلی ندارند.

ارسال نظر