شناسه خبر : 25095

اختصاصی چابک آنلاین؛

محصولات بهداشتی ساختمانی وارداتی ضمانت نامه کیفیت ندارند

محصولات بهداشتی ساختمانی وارداتی ضمانت نامه کیفیت ندارند

یک عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان، با اشاره به رکودی که دراقتصاد و به تبع آن در صنعت ساختمان ایجاد شده است، گفت: با توجه به برنامه وزارت اقتصاد در سال جاری مبنی بر بالا بردن تعرفه ها و مالیات، برخی از واحدهای تولیدی و اصناف این حوزه ، منتظر تصمیمات وزارت اقتصاد و دارایی در این خصوص هستند تا تصمیم نهایی خود را درخصوص ادامه فعالیت یا تغییر وضعیت شغلی بگیرند .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، علی اکبرمیرزمانی، درگفت وگو با چابک آنلاین، ادامه داد:درحال حاضر کاهش فروش محصولات بهداشتی ساختمان در اکثر مناطق تهران  وجود دارد.

وی، بابیان اینکه هر برندی درنوع خاصی از محصولات بهداشتی صاحب نام است،گفت: برای مثال در رابطه با شیرآلات و اتصالات برندهای کشور ایتالیا، در خصوص سینک ها و گاز، برند اخوان و در رابطه با لوله های سفید برندآذین و نیک بسپار یزد مطرح هستند.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان، با بیان اینکه بیشتر واردات محصولات بهداشتی ساختمانی ازکشور چین است، گفت:برخی دیگر از محصولات ایتالیایی نیز از طریق دبی وارد کشور می شود اما متاسفانه برخی  از وارد کنندگان برای بدست اوردن سود بیش تر اقدام به واردات محصولات بی کیفیت می کنند.

به گفته وی، اغلب محصولات بهداشتی ساختمانی وارداتی از کشورهای مختلف فاقد نمایندگی در داخل کشور بوده و ضمانت نامه کیفیت هم ندارند در حالیکه برندهایی مثل شیرآلات راسان و محصولات اخوان که تولید داخل هستند، ضمانت نامه کیفیت خوبی دارند .

میرزمانی افزود: با توجه به سنگین بودن هزینه های تولید در داخل کشور برخی ازشرکت ها اقدام به واردات تمام قطعات محصول مورد نظر مانند شیرالات اهرمی می کنند و پس از مونتاژ روانه بازار می کنند .

این عضو هیات مدیره فروشندگان محصولات بهداشتی ساختمان، گفته که به دلیل افزایش قیمت ها، مصرف کنندگان بیشتر به دنبال اجناس ارزان قیمت هستند.

وی، بابیان اینکه اعضای اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا هستند،گفت:درمجموع اتحادیه ۲ هزارعضو  دارد که ۱۵۰۰ عضو دارای مجوز و پروانه هستند و مابقی ملزم شده اند که برای اخذ مجوز اقدام کنند .

ارسال نظر