شناسه خبر : 24951

کشف ۱۱۰۰ دستگاه حفاری چاه‌های غیر مجاز در استان تهران

کشف ۱۱۰۰ دستگاه حفاری چاه‌های غیر مجاز در استان تهران

شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: از ابتدای طرح احیا و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی تاکنون، حدود ۱۱۰۰ دستگاه حفاری چاه‌های غیر مجاز را در استان تهران کشف کرده ایم که ۷۴ دستگاه مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیر دفتر حفاظت منابع آب این شرکت گفت: یکی از عوامل حفر چاه‌های غیرمجاز، شرکت‌های حفاری است که برای جلوگیری از این تخلف، تعدادی از دستگاه‌های حفاری این شرکت‌ها را مجهز به سامانه " جی پی اس "کرده ایم تا قابل رصد و کنترل باشند.

حسن زحمت کش افزود: قیمت هر دستگاه حفاری غیرمجاز بعضا تا حدود ۳ میلیارد تومان براورد می‌شود که براساس قانون، این دستگاه‌ها پس از کشف به مدت ۶ ماه توقیف و با تکرار تخلف، به نفع دولت ضبط می‌شوند.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی استان تهران گفت: در نمونه‌ای در شهرستان ورامین با تکرار تخلف حفاری چاه مجاز، با دستور قضائی یک دستگاه حفاری غیر مجاز با دستگاه برش، قطعه قطعه شد که این موضوع تاثیر زیادی در کاهش فعالیت این دستگاه‌ها که اقدام به حفر چاه‌های غیر مجاز می‌کنند داشت.

زحمت کش همچنین از هموطنان خواست با مشاهده فعالیت دستگاه‌های غیرمجاز حفاری، مراتب را به شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کنند.

گفتنی است: طرح احیا و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی از سال ۹۴ در کشور و از جمله در استان تهران آغاز شد.

 

ارسال نظر