شناسه خبر : 24829

۴۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی روستاهای کشور اختصاص یافت

۴۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی روستاهای کشور اختصاص یافت

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی برای اجرای طرح هادی در روستاهای کشور تصویب شده‌ که به تدریج هزینه خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد، در میاندوآب اظهار کرد: از این میزان، ۳۱  هزار میلیارد ریال توسط مجلس به تصویب رسیده که علاوه بر آن، هشت درصد اعتبارات استانی برای اجرای طرح های هادی در روستاها در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه اختصاص قیر نیز جهت آسفالت معابر روستاها به تصویب رسیده، اضافه کرد: این‌ اقدامات در راستای آبادانی روستاها توسط دولت و مجلس بوده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۵۰ درصد واحدهای روستایی در کشور نوسازی شده، افزود: ۵۰ درصد دیگر شامل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد روستایی نیز نیاز به بازسازی دارد که با ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی کار مقاوم‌سازی آنها شتاب می‌گیرد.

نیکزاد با اشاره به اینکه براساس آخرین پیگیری‌ها، تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت واحدهای روستایی به‌زودی ابلاغ می‌شود، ادامه داد: مشکل ابلاغ این تسهیلات تاکنون مابه‌التفاوت سود آن بود که توسط سازمان برنامه و بودجه حل شده‌ است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم‌سازی تمام مساکن روستایی را در کشور برگزار کنیم.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق سفر کرده که در این سفر برای اجرای طرح هادی در ۴۵ روستای این شهرستان‌ها ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه اختصاص یافته است.

ارسال نظر