شناسه خبر : 24148

۹۸ درصد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود

۹۸ درصد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: قانون گذاری در بخش کشاورزی اعم از وظایف تولید تا صادرات باید به تشکل ها واگذار شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: ۹۸ درصد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود ولی تاکنون اهمیتی چندانی به نقش و جایگاه این تشکل‌ها در امر سیاستگذاری، تصمیم گیری و تصمیم سازی داده نشده است.

به گفته او، در سال ۱۳۹۹ در کمیسیون کشاورزی، مجلس شورای اسلامی طرحی به نام تشکیل شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی با هدف وارد کردن تشکل‌های کشاورزی در امر قانون گذاری و قیمت‌گذاری تصویب و عملیاتی شد.

 هاشمی می‌گوید: تا قبل از تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، هیچ گاه کشاورزان از تصمیم گیری‌ها رضایت نداشتند ولی با تشکیل این شورا و حضور نمایندگان آن‌ها در این شورا هر تصمیم گیری چه به منافع کشاورزان باشد چه به ضرر تبعیت می‌کنند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با همتی که در جهادکشاورزی وجود دارد، امیدواریم بستر حضور بیشتر تشکل‌ها فراهم شود و بتوانیم از تولیدات و صادرات، تصمیم گیری را بر عهده تشکل‌ها قرار دهیم.

بنابر قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی نرخ خرید محصولات کشاورزی متناسب با تورم و هزینه‌های تولید قبل از آغاز سال زراعی باید اعلام می‌شد که متاسفانه تا قبل از تصویب شورای قیمت گذاری، هیچ گاه قانون خرید محصولات به درستی اجرا نمی‌شد و همین امر علت اصلی نارضایتی کشاورزان و کاهش تولید محصولات استراتژیک محسوب می‌شود.

ارسال نظر