شناسه خبر : 23686

تامین نهاده خریداری شده مرغداران تا ۲۱ اردیبهشت با ارز ترجیحی

تامین نهاده خریداری شده مرغداران تا ۲۱ اردیبهشت با ارز ترجیحی

معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: با موافقت وزیر جهادکشاورزی، مقرر شد تا مرغداری‌های گوشتی که تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت اقدام به خرید نهاده کرده‌اند، نهاده‌های خود را با قیمت یارانه‌ای دریافت کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین دماوندی‌نژاد، با بیان اینکه این امر منجر به کاهش هزینه‌های مرغداران می‌شود، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شده تا ۱۰۰ هزار تن ذرت و ۴۰ هزار تن کنجاله سویا از تجار وارد کننده به قیمت ریالی خریداری و با عقد قراردادی، نهاده مدت‌دار در اختیار مرغداران قرار دهد، اگر تقاضا برای این امر افزایش یابد مقدار نهاده‌ها را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی به دامداران و مرغداران کشور، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آماده شده و شعب بانک‌ کشاورزی سراسر کشور نیز مکلف هستند تا سرعت اعطای تسهیلات را افزایش دهند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تسهیلات را در اختیار دامداران و مرغداران متقاضی قرار دهند.

دماوندی‌نژاد با اشاره به کاهش قیمت جوجه یک روزه در کشور نیز گفت: برنامه‌ریزی برای صادرات جوجه یک روزه به تعداد ۱۰ میلیون قطعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اصلاحات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، ادامه‌ داد: هرساله در اردیبهشت ماه شاهد آرام شدن بازار و کاهش تقاضا هستیم و امسال نیز تقارن این ماه با اتمام ماه رمضان و اصلاحات موجود باعث شد تا کاهش تقاضا بیشتر به چشم بیاید اما این کاهش قطعاً مقطعی است.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در کشور نیز گفت: اجرای این طرح در دوره خشکسالی کنونی، بهبود وضعیت تامین دام سنگین روستایی، برنامه‌ریزی برای تولید، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و بی‌نیاز کردن کشور از واردات را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این که اجرای طرح تولید قراردادی باعث ارتقای کیفیت و بهبود راندمان لاشه گوشت قرمز می‌شود، ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام اصلی‌ترین حامی اجرای این طرح است و اگر بتوانیم در اجرای آن موفق شویم، صادرات گوشت قرمز از کشور را در دستور کار قرار خواهیم داد.

دماوندی‌نژاد تصریح کرد: ایران یک کشور دامپروری بوده و دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه منابع است و نباید نیازمند واردات گوشت از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌هایی شرایطی فراهم شود تا کیفیت زیرساخت‌های فیزیکی دامپروری و ملک برای دام افزایش یابد و دامداری سنتی به سمت صنعتی برود و با انجام کارهای تلفیقی و تکنیکی نیز بتوانیم اصلاح نژاد سویه‌های بومی و تولید دام در تمامی دوره‌ها حتی در فصل جفت‌گیری را مدیریت کنیم.

ارسال نظر