شناسه خبر : 23594

۴۰ درصد پرونده های شورای حل اختلاف به مصالحه ختم شد

۴۰ درصد پرونده های شورای حل اختلاف به مصالحه ختم شد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف ، میزان مصالحه و سازش در پرونده‌ها طی سال ۱۴۰۰ را قریب به ۴۰ درصد عنوان کرد که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۸ درصدی داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در جلسه شورای عالی قضائی به ارائه آماری از عملکرد این مرکز در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: میزان پرونده‌های رسیدگی‌شده در شوراهای حل اختلاف طی سال گذشته، ۴ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۵۳۴ مورد بود.

وی افزود: میزان پرونده‌های ارجاعی از ناحیه محاکم و دادسراها در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۶۴۶ هزار فقره و میزان پرونده‌هایی که به صورت اختیاری به شوراهای حل اختلاف آورده شد ۲۴۹ هزار پرونده بود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در ادامه، میزان مصالحه و سازش در پرونده‌ها طی سال ۱۴۰۰ را قریب به ۴۰ درصد عنوان کرد که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۸ درصدی داشته است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به نتایج پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» در ماه مبارک رمضان سال جاری، اظهار کرد: اخذ رضایت در ۴۹ مورد قصاص، آزادی ۶۹۲ زندانی مالی با مجموع بدهی ۱۸ میلیارد تومان، سازش در ۵ هزار و ۲۵۸ پرونده و همچنین صلح در ۴۷۴ پرونده مربوط به اختلافات قومی و قبیله‌ای، از نتایج پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» در ماه مبارک رمضان امسال بود.

ارسال نظر