شناسه خبر : 23590

برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور بزودی رونمایی می‌شود

برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور بزودی رونمایی می‌شود

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور، با همکاری همه بازیگران بخش فضایی کشور و طی ۴۰ جلسه در کارگروه‌هایی با حضور همه ذی نفعان نهایی شده و پس از تایید شورای عالی فضا به زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حسن سالاریه در مراسم تودیع رئیس‌ پژوهشگاه فضایی که امروز با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، ضمن تقدیر از روحیه کاری، اخلاق مداری، تخصص، تعهد، تلاش صادقانه و خالصانه  حسین صمیمی، رئیس پیشین پژوهشگاه فضایی ایران؛ دستاوردهای این پژوهشگاه را در این چهار سال شایسته تقدیر دانست و از پژوهشگاه فضایی به عنوان بزرگترین نهاد فضایی در حوزه صنعت ماهواره در کشور یاد کرد.

وی اظهار کرد: برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور (۱۴۰۱- ۱۴۱۰)، با همکاری همه بازیگران بخش فضایی کشور و طی ۴۰ جلسه در کارگروه‌هایی با حضور همه ذی نفعان نهایی شده و پس از تایید شورای عالی فضا به زودی رونمایی خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود و زیرساخت شکل گرفته در پژوهشگاه، انتظار می‌رود در اجرا و تحقق این برنامه، پژوهشگاه فضایی ایران نقشی بی‌بدیل و مؤثرتر از سایرین ایفا کند.

سالاریه، ضرورت اصلاح ساختار و فعال‌سازی بیش از پیش بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های پیش رو عنوانو تاکید کرد: پژوهشگاه فضایی ایران با توجه به ماهیت، ظرفیت‌ها و ساختار منعطف خود می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، در این مراسم، ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای ارزنده پژوهشگاه در چهار سالی که گذشت، از زحمات حسین صمیمی، رئیس پیشین پژوهشگاه فضایی ایران تقدیر شد.

حسین صمیمی از تاریخ دهم تیر ماه سال ۱۳۹۷ طی حکمی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت، به عنوان رئیس پژوهشگاه فضایی ایران منصوب شد و طی این مدت دستاوردهای ارزشمندی را در حوزه منابع انسانی، توسعه زیرساخت و پیشبرد پروژه‌ها برای پژوهشگاه به یادگار گذاشت که از جمله این موارد می‌توان به جوان‌سازی بدنه مدیریتی پژوهشگاه فضایی، استفاده حداکثری از بانوان در پست‌های مدیریتی، توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی و اخذ استانداردهای مربوط، تحویل ماهواره سنجشی پارس۱، پیشبرد پروژه‌های ماهواره ناهید۲، سامانه بلوک انتقال مداری، بالن استراتوسفری، تاسیس مرکز نوآوری فضای نو و حمایت حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها، کسب چهار رتبه برتر در جشنواره خوارزمی و بسیاری افتخارات دیگر اشاره کرد.

ارسال نظر