شناسه خبر : 23585

احتمال لغو ویزا در سفر زمینی به عراق

احتمال لغو ویزا در سفر زمینی به عراق

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه برآورد ما این است که بیش از ۴ میلیون زائر به سفر اربعین بروند، گفت: احتمال دارد از سوی طرف عراقی در سفر زمینی به عتبات ویزا لغو شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان جلسه امروز این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه ستاد اربعین با حضور روسای کمیته ها و استانداران ایلام، خوزستان و کرمانشاه برگزار شد.

وی ادامه داد: استانداران گزارش های خود را اعلام کردند. یکی از موضوعات این جلسه بررسی پروژه های عمرانی در این رابطه بود و با وجود اینکه در دو سال گذشته پروژه عمرانی تعطیل شده بود اما با اقدامات موثر در ماه‌های اخیر این عقب ماندگی جبران شد.‌

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: یکی دیگر از موضوعات ما در رابطه با اربعین مواجه شدن با فصل گرما است که ما با آن مواجه هستیم و نیازمند برنامه‌ریزی حساس و دقیق هستیم تا زائران با مشکل جدی در زمینه گرمازدگی مواجه نشوند و تلاش های زیادی در زمینه ایجاد سایابان، ایجاد کارخانه تولید یخ و ... صورت گرفته است.

وی با اشاره به گزارش سفیر ایران در عراق گفت: آخرین گزارشی که سفیر ما در عراق اعلام کرده اند این است که دولت عراق اعلام کرده برای اربعین ویزا نخواهند داشت. برآورد ما نیز بیش از ۴ میلیون زائر در این ایام است.

او با بیان اینکه در حال حاضر تردد از مرز زمینی به عراق با ویزا امکان پذیر است، گفت: احتمالا در چند روز آینده حضور زائران از طریق مرز زمینی بدون ویزا اعلام خواهد شد که البته این هنوز قطعی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استانداران، فرماندهان عملیاتی این حماسه عظیم هستند.باید بدانید که تمام ظرفیت های لازم را فراهم کنید و منتظر استان معین نباشید همچنین اولویت بندی ها را فراموش نکنید.

او خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدات مهم ما بحث گرما است مدیریت این موضوع نیاز به برنامه ریزی و اقدامات دارد.

وی ادامه داد: بحث دیگر موضوع مدیریت جمعیت است که مسئولیت آن با نیروی انتظامی است که براساس برنامه ریزی استان عمل می کنند بحث اسکان و تغدیه با توجه به تجربه گذشته انتظار داریم که مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشیم.

میراحمدی تصریح کرد: کمیته ها  پشتیبانی کلی از استان‌ها هستند مواردی که جنبه ملی دارد در ستاد مرکزی تصمیم گیری می شود بخشی از اقدامات کمیته ها نیز استانی است و باید حتما استانداران در جریان باشند. براساس تفکیک کاری که صورت گرفته استانهای معین هم در پروژه های عمرانی و زیرساختی مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که ما یک صحنه عملیات در ایران‌ داریم و یک صحنه عملیات در عراق،  صحنه عملیات ما در عراق سفیر است و باید سریعا کمیته های لازم را در آنجا تشکیل و هماهنگی لازم را با کمیته های داخل داشته باشند.

او درباره حمل وسایل موکب ها گفت: سفیر در عراق وظایفی را بر عهده دارد و یکی از این موارد همین موضوع حمل وسایل است و کمیته ها باید ظرف یک هفته نیازهای خود در عراق را احصا و به سایر ارائه دهند تا در آنجا رایزنی لازم را برای رفع مشکلات انجام داده و هماهنگی لازم را انجام دهند.

میراحمدی تصریح کرد: درباره قیمت حمل و نقل هوایی و زمینی هم جلسات لازم را برگزار و راهکار لازم را ارائه دهید. راننده اتوبوس باید بداند که انجام این کارها برایش مقرون به صرفه باشد اما در حق مردم اجحاف صورت نگیرد. درباره توسعه پارکینگ‌های شخصی نیز باید در دستور کار استانداران قرار بگیرد. همچنین مسئله امنیت موکب ها در دستور کار فراجا باشد.

رییس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: پایداری آب و برق در این سه گذرگاه مرزی بسیار اهمیت دارد و باید اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین سریعا میزان کالاهای اساسی نیز احصا و اطلاع داده شود.کمیته ها فعال شوند و جلسات خود را تشکیل داده  و برنامه های خود را با زمانبندی مشخص ارائه دهند.

 

ارسال نظر