شناسه خبر : 23574

اختصاصی چابک آنلاین؛

۵ هتل قدیمی جهان که دارای فضای داخلی خیره کننده ای هستند

۵ هتل قدیمی جهان که دارای فضای داخلی خیره کننده ای هستند

هتل ها از جذاب ترین مکان های گردشگری هر کشوری به شمار می آیند، مخصوصا اگر از قدمت زیادی هم برخوردار باشند.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، هتل هایی که بخشی از تاریخ را در دل خود جا داده اند و شاهد وقایع بی شماری بوده اند. 

هتل های جدید شاید بتوانند دکوراسیون خود را مملوء از آثار عتیقه و باستانی کنند تا مهمانان خود را تحت تاثیر قرار دهند اما هرگز نمی توانند تاریخی را که در طبقات هتل گریتی پالاس جریان داشته برای خود فراهم آورند. 

در این مطلب به بررسی 5 هتل تاریخی بی نظیر خواهیم پرداخت که با وجود تغییرات در دکوراسیون و مرمت های متعدد ، هنوز هم با فضای داخلی خیره کننده خود، حس و حال قدم زدن در تاریخ را برای مهمانان خود به ارمغان می آورند.

1-گریتی پالاس

کاخ گریتی در سال 1525 توسط دوج ونیز، آندره آ گریتی خریداری شد که از همان زمان بخاطر فضای داخلی باشکوه و سلطنتی خود و همچنین به کارگیری  معماری اصیل سفالی رنگ و استفاده از شیشه های مورانو در طراحی این عمارت، به عنوان یکی از شاهکارهای معماری داخلی توسط هنرمندان شناخته می شد.

این عمارت در سال 1895 با حفظ همان ویژگی های تاریخی پیشین به عنوان هتلی مجلل آغاز به کار کرد و از معدود کاخ های ایتالیا به حساب می آید که پس از گذشت قرن ها، هنوز هم می توان حس و حال سلطنتی را در راهرو های آن احساس کرد.

2-گرند هتل ترمزو

اگر در سواحل شرقی دریاچه کومو قدم بزنید، سخت است که شاهکار عظیم هنری این منطقه یعنی هتل ترمزو را نادیده بگیرید.

 این هتل که در سال 1910 در منطقه Tremezzina ایتالیا ساخته شد، با سه استخر، ساحل خصوصی کنار دریاچه، و پارک خصوصی مجلل، یادآور شکوه معماری اروپایی در واپسین سالهای منتهی به جنگ جهانی اول به شمار می آید.

3-لیگون آرمز The Lygon Arms

منطقه Cotswolds در انگستان یکی ازجذابترین مناطق این کشور است و وجود و عمارت های تاریخی گوناگون نیز بر جذابیت این منطقه بیش از پیش افزوده است. 

یکی از این ساختمان ها را می توان لیگون آرمز دانست که از سال 1377 میلادی به عنوان مسافرخانه ای ساده کار خود را آغاز کرد.

 این مسافرخانه طی قرن های متمادی گسترش یافت و به یکی از مجلل ترین هتل های انگلستان تبدیل شد که طی سالهای فعالیت خود میزبان اعضای خانواده سلطنتی، مشاهیر آمریکایی و قهرمانان جنگ داخلی انگلستان بوده است.

4-کاخ کوپاکابانا (ریودوژانیرو)

کاخ کوپاکابانا هم مانند بسیاری از هتل ها و سازه های دوره شکوفایی هنر، بازتابدهنده بی مثالی از جزئیات این جنبش هنری در اوایل قرن بیستم است. 

این هتل که از سال 1923 پابرجاست، تغییرات زیادی را به چشم دیده ؛ از افتتاح استخری به بزرگی نیمی از استتخر المپیک گرفته تا رستوران ستاره‌دار میشلن. 

روئسای جمهور آمریکا، ستارگان هالیوودو ورزشکاران سرشناس تنها بخشی از مهمانان این هتل که هر ساله در آن اقامت دارند را تشکیل می دهند.

5- پالاسیو دل اینکا

این عمارت در قلب پایتخت ایناکاها که بین سالهای 1438 تا 1533 بر پرو حکومت می کردند قرار دارد. 

این عمارت قرن شانزدهمی طی فتح پرو توسط اسپانیایی ها به گونزالو پیزارو پیشکش شد و اواسط قرن بیستم به موزه تبدیل شد. 

این موزه در سال 1976 به هتلی چشم نواز بدل شد که هم فرصت اقامتی به یاد ماندنی را برای مهمانان خود فراهم می کند و هم با نمایش آثار باستانی کشور پرو، آنها را به دل تاریخ این کشور می برد.

 

ارسال نظر