شناسه خبر : 23551

جریمه صاحبخانه های متخلف ۵ برابر می‌شود

جریمه صاحبخانه های متخلف ۵ برابر می‌شود

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر صاحبخانه‌ای قرارداد سال گذشته مسکن خود را بیش از ۲۵ درصد افزایش دهد، گرانفروشی کرده و مشمول جریمه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمدعلی اسفنانی، در خصوص برخورد با تخلفات حیطه رهن و اجاره مسکن و برخورد تعزیراتی با این مسئله گفت: تا پیش از این برخورد با تخلفات این چنینی و اینکه مبنایی برای برخورد تعزیراتی داشته باشیم، وجود نداشت.

وی افزود: اتفاقی که قرار است بیفتد بسیار اتفاق مناسبی است و با کسانی که در حیطه مسکن مستأجران را مجبور به پرداخت هزینه گزاف می‌کنند، برخورد خواهد شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: هر مبلغی که سال گذشته مورد توافق طرفین بوده مبنایی برای افزایش قیمت است به طوری که افزایش این مبنا در تهران ۲۵ درصد و در سایر کلانشهرها ۲۰ درصد است. همچنین این میزان در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام شده است.

جریمه صاحبخانه های متخلف ۵ برابر می‌شود

اسفنانی با بیان اینکه اگر صاحبخانه‌ای قراردادی با بیش از این میزان منعقد کنند، تخلف کرده است گفت: اگر کسی بالاتر از این میزان قراردادی منعقد کنند گرانفروشی کرده است و اگر رقمی بیش از ۲۵ درصد ببنند، مبلغ مازاد گرانفروشی محسوب می‌شود.

وی در خصوص اعمال جریمه برای صاحبخانه های متخلف گفت: گرانفروشی هم جریمه‌های مشخص دارد و در صورت تصویب نهایی و طی شدن روند اجرایی مصوبه افزایش اختیارات تعزیرات، جریمه‌های مذکور ۵ برابر می‌شود.

عدم عرضه کالاهای تولیدی از سوی برخی تولیدکنندگان

اسفنانی در ادامه و در خصوص پرونده‌های مربوط به گرانفروشی کالاهای اساسی گفت: حسب گزارش‌های متعدد، در این رابطه هم پلمب و هم تخلف گرانفروشی داشتیم.

وی افزود: علاوه بر این تخلف، عدم عرضه هم گزارش شده مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های تولیدی کالا را تولید کردند اما عرضه نمی‌کردند. برخی موارد هم تقلب داشتیم به طوری که برنج داخلی را با برنج خارجی مخلوط کرده بودند.

ارسال نظر