شناسه خبر : 23461

سامانه بومی معاملات بورس آماده بهره‎‌برداری است

سامانه بومی معاملات بورس آماده بهره‎‌برداری است

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: کارگروهی در زمینه سامانه بومی معاملات در سازمان بورس تشکیل و جلساتی نیز برگزار شده است تا بتوانند در خصوص نحوه بهره‌برداری تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله دهقان گفت: در رابطه با سامانه بومی معاملات باید گفت کار‌های فنی آن انجام شده و اکنون آماده بهره‌برداری است؛ اما ادامه بهره‌برداری و انجام فرآیند بهره‌برداری منوط به تصمیم سازمان بورس و بورس‌ها است که نیازمند تصمیم‌گیری است.

یک کارگروه نیز در زمینه سامانه بومی معاملات در سازمان بورس تشکیل و جلساتی نیز برگزار شده است تا بتوانند در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. بعد از تصمیم‌گیری سازمان بورس و بورس‌ها، سامانه مذکور وارد فرآینده بهره‌برداری خواهد شد.

او گفت: زمان عملیاتی شدن این موضوع بستگی به تصمیم‌گیری‌ها دارد و نمی‌توان پیش‌بینی خاصی برای آن کرد.

پیش از این دهقان گفته بود سامانه بومی معاملاتی از نظر امکانات، شبیه به سامانه معاملاتی موجود بوده و تفاوت چندانی با آن ندارد، اما از نظر توسعه‌پذیری و مقدار فشاری که می‌تواند تحمل کند، پیشرفته‌تر است. همچنین برای سامانه جدید از تکنولوژی به روزتری استفاده شده که مطابق با تکنولوژی روز دنیا بوده و توسعه‌پذیرتر است.

ارسال نظر