شناسه خبر : 23379

طرح مجلس برای دائمی شدن واریز سود شرکت های بورسی از طریق سامانه سجام

طرح مجلس برای دائمی شدن واریز سود شرکت های بورسی از طریق سامانه سجام

یک عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت که دائمی شدن واریز سود شرکت های بورسی از طریق سامانه سجام در طرح اصلاح موادی از قانون بازار سرمایه دنبال می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل ازایسنا، محسن علیزاده  با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۱ در الزام واریز سود شرکت های بورسی از طریق سامانه سجام گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ شرکت‌های بورسی موظف به واریز سود از طریق ⁧‫سجام‬⁩ شده اند که با این قانون پرداخت سود رسوبی توسط شرکت سپرده گذاری و تمام سود متعلق به سهامدارن به تدریج واریز می شود.

وی ادامه داد: این قانون در سال جاری لازم الاجراست اما برای سال های بعد باید تبدیل به حکم دائمی شود که در قالب طرح اصلاح موادی از قانون بازار سرمایه دنبال می شود.

علیزاده توضیح داد: باید همه آن چه متعلق به مردم در شرکت‌های بورسی است، از جمله سود سهام و سود رسوبی از طریق سامانه سجام واریز شود. این موضوع در طرح اصلاح موادی از قانون بازار سرمایه آورده شده تا به قانون دائمی تبدیل شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عملکرد عشقی رییس سازمان بورس گفت: از ابتدای شروع به کار هیات مدیره سازمان بورس رویکردهای خوبی از هیات مدیره همچون شفافیت موجود در صورت های مالی و پیگیری های خوب درباره تصویب مواد مورد نیاز برای حمایت از بازار در لایحه بودجه دیده شده است. این رویکرد حمایتی در دولت و هیات مدیره جدید و بین همه نمایندگان وجود دارد.

وی در جمع بندی با بیان اینکه رییس سازمان بورس عملکرد قابل قبولی داشته است ، گفت: رشد منطقی و آرام بازار سرمایه نشان دهنده این عمکرد است که امیدواریم ادامه داشته ‌تا پایان سال شاهد رشد مطلوب بازار باشیم.

 

ارسال نظر