شناسه خبر : 23371

خرید «عرصه» اختیاری مسکن مهر اجباری شد!

خرید «عرصه» اختیاری مسکن مهر اجباری شد!

در حالی که اعلام شده بود، خرید «عرصه مسکن مهر» برای متقاضیان اختیاری است، اما این روزها پیامک اجباری شدن خرید آن به دست برخی متقاضیان رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که پیش از این اعلام شده بود که خرید «عرصه مسکن مهر» برای متقاضیان اختیاری است اما خبرهای رسیده حاکی از آن است که برای تعدادی از متقاضیان در شهرهای مختلف از جمله پرند پیامکی با عنوان خرید اجباری عرصه ارسال شده است.

از سال ۹۲  فروش عرصه مسکن مهر و سند دار شدن واحدهای مسکن مهر برای متقاضیان آغاز شده بود که قیمت های عرصه این واحدها از طریق کارشناسان قضایی تعیین می شود.

در بهمن ۹۲ هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی بندهایی از مصوبات قبلی مسکن مهر را لغو کرد تا با عرضه در بازار مسکن و فروش آنها به متقاضیان جدید زمینه حضور گروه‌های اجتماعی متعدد در سایت‌های مسکن مهر را فراهم کند.

با توجه به آنکه تمامی واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله هستند، امکان خرید و فروش آنها بدون عرصه و سند دشوار و یا امکان پذیر نبود این در حالی است که با فروش عرصه سند این واحدها آزاد شده و قیمت های هر متر مربع این واحدها افزایش می یابد.

با پیگیری های انجام شده از شرکت عمران پرند هنوز این موضوع پاسخ داده نشده و با توجه به آنکه برای بسیاری از متقاضیان مسکن مهر تامین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید عرصه مسکن مهر دشوار است این  موضوع همچنان پیگیری خواهد شد.

16063180_689


 

ارسال نظر