شناسه خبر : 23290

قیمت بنزین در آمریکا رکورد تاریخی را شکست

قیمت بنزین در آمریکا رکورد تاریخی را شکست

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی باعث شده تا قیمت بنزین در جایگاه‌های آمریکا به بالاترین میزان در تاریخ این کشور برسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، انجمن خودروی آمریکا اعلام کرد که قیمت بنزین در پمپ بنزین‌های این کشور شب گذشته به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

بر اساس اعلام این انجمن متوسط قیمت هر گالن بنزین که معادل 3.78 لیتر است، به 4.43 دلار افزایش یافته است. این آمار بر اساس اطلاعات 60 هزار پمپ بنزین در سرتاسر آمریکا محاسبه شده است.

کالیفرنیا به طور معمول گران‌ترین بنزین را‌‌‌‌‌‌‌‌ در آمریکا عرضه می‌کند و حالا شهروندان این کشور مجبور هستند که به ازای هر 3.78 لیتر 5.87 دلار پول بپردازند. طی هفته گذشته قیمت بنزین در آمریکا روز به روز افزایش یافت و دلیل آن بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی بود. البته تلاش‌های کاخ سفید برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت نفت نیز تا الان ناکام بوده است.

در معاملات دیروز قیمت نفت از 110 دلار در هر بشکه عبور کرد و قیمت نفت آمریکا هم به مرز 109 دلار رسیده بود.

میزان نفت و سوخت انبارشده در کشورها هم به خاطر بالا رفتن تقاضا برای حامل‌های انرژی کاهش یافته و برخلاف افزایش تقاضا میزان عرضه نفت به بازار جهانی با محدودیت مواجه است. بحران در اوکراین هم مزید بر علت رشد قیمت نفت در بازار جهانی شده است؛ چراکه برخی کشورها از جمله آمریکا به سمت تحریم نفت روسیه رفته‌اند. روسیه سومین تولیدکننده و سومین صادرکننده نفت در جهان به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر