شناسه خبر : 23164

تردد لنج های سنتی با مقررات جدید در بنادر قطر آغاز می شود

تردد لنج های سنتی با مقررات جدید در بنادر قطر آغاز می شود

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر گفت: از هفته آینده تردد لنج های سنتی که پیش از این به دلیل کرونا ممنوع شده بود با مقررات جدید در بنادر قطر فراهم می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عباس نژاد گفت: از دو سال قبل با توجه به افزایش شیوع ویروس  کرونا محدودیت‌هایی در تمامی بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی حاشیه خلیج فارس برای تردد ایجاد شد. با کاهش روند همه گیری و تهیه مقررات جدید برای حمل بار توسط شناورها ترددها روند بهتری پیدا کرده است.

به گفته مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر، اصلاحاتی در ورود و خروج شناورها و لنج ها در بنادر حاشیه خلیج فارس صورت گرفته به طوری که اعلام شده تمامی شناورها و لنج های سنتی باید یک نمایندگی برای کنترل فعالیت داشته باشند.

 عباس نژاد می‌گوید، در قالب توافقنامه ای که با کشور قطر صورت گرفته هماهنگی برای تخلیه و ایجاد نمایندگی برای کشتیرانی و دریافت زمان بیشتر برای بارها انجام شده است.

هم اکنون توافق‌ها بین دو کشور انجام شده و ظرف هفته‌های آینده مسیر برای موتور لنج ها همراه با استانداردها جدید و به صورت منظم تر و در کنار شناورهای جدید و لندی گراف ها اقدام به حمل بار می‌کنند.

در یکی دو سال گذشته با توجه به افزایش و تشدید شیوع ویروس کرونا کشور قطر اجازه ورود لنج های سنتی را نمی داد که دیروز سفیر ایران در قطر در فضای مجازی از لغو ممنوعیت تردد ها خبر داد.

ارسال نظر