شناسه خبر : 23071

نصب کنتور‌های هوشمند در تمامی واحد‌های صنعتی، اداری و کشاورزی کشور

نصب کنتور‌های هوشمند در تمامی واحد‌های صنعتی، اداری و کشاورزی کشور

سخنگوی صنعت برق ایران از هوشمند شدن تمام کنتور‌های بخش صنعتی، اداری، عمومی و کشاورزی کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی گفت: تمام بخش‌های اداری، صنعتی، عمومی و کشاورزی کشور با مصرف ۳۰ کیلو ولت آمپر به بالا، که حدود ۷۰۰ هزار کنتور براورد می‌شود هم اکنون به کنتور‌های هوشمند برق، مجهز و روءیت پذیر شده اند.

وی با اشاره به اینکه این بخش‌ها حدود ۵۰ درصد بار مصرف برق کشور را مصرف می‌کنند افزود: بیش از ۳۰ میلیون دستگاه کنتور برق نیز در بخش خانگی و تجاری کشور داریم که ۶۰ درصد آن‌ها کنتور‌های دیجیتال و مابقی مکانیکی هستند که در مجموع حدود ۳۰۰ هزار کنتور بخش خانگی و تجاری نیز مجهز به کنتور‌های هوشمند شده اند.

سخنگوی صنعت برق ایران افزود: با احتساب بخش خانگی و تجاری هم اکنون یک میلیون دستگاه کنتور برق هوشمند در کشور نصب شده است.

وی تصریح کرد: از حدود ۳۰ میلیون مشترک بخش خانگی، حدود ۶۵۰ هزار مشترک بیش از ۲ برابر الگو، مصرف برق دارند که جزء افراد پرمصرف قرار می‌گیرند که قرار است تا اوج مصرف برق در تابستان امسال، این مشترکان به کنتور‌های هوشمند مجهز شوند.

سخنگوی صنعت برق ایران گفت: با هوشمند شدن کنتور‌ها علاوه بر نظارت شرکت‌های برق بر میزان مصرف، مشترکان برق نیز در لحظه از میزان مصرف و هزینه‌های برق خود آگاه می‌شوند که این موضوع می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیر گذار باشد.

 رجبی مشهدی همچنین افزود: قیمت هر دستگاه کنتور برق هوشمند در بخش خانگی در بازار، بین ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

ارسال نظر