شناسه خبر : 23014

سند تک‌برگ در جزایر کیش، هندورابی، فارور کوچک وبزرگ صادر می شود

سند تک‌برگ در جزایر کیش، هندورابی، فارور کوچک وبزرگ صادر می شود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد تحویل اسناد تک‌برگی چهار جزیره کیش، هندورابی، فارور کوچک و فارور بزرگ هستیم که این اقدام گام بسیار مهمی در منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آنا، سعید محمد، دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری در آیین رونمایی از سند حدنگاری جزایر سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: سند حدنگار علاوه بر سهولت سرمایه‌گذاری ، زمینه‌ساز جلوگیری از زمین‌خواری و سوءاستفاده‌ افراد سودجو از اراضی مناطق آزاد است.

وی گفت : اردیبهشت امسال در نتیجه برگزاری جلسات مختلف با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ۲ دستگاه در راستای ثبت و صدور اسناد مالکیت کاداستری و بروز رسانی اطلاعات مالکیتی و نقشه‌های مرتبط در محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همکاری در جهت بازبینی، پالایش و تأسیس انواع شرکت‌ها با شناسه مجزای مناطق آزاد به امضا رسید.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری افزود: امروز در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد تحویل اسناد تک‌برگی چهار جزیره کیش، هندورابی، فارور کوچک و فارور بزرگ هستیم که این اقدام گام بسیار مهمی در منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون به علت زمین‌خواری و سودجویی افراد در برخی مناطق آزاد مشکل واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران وجود دارد ادامه داد: انتظار می‌رود با صدور اسناد مالکیت اراضی و اجرای حدنگاری بسیاری از این چالش‌ها از جمله ثبت شرکت‌ها سوری مرتفع شود.

محمد، همچنین با اشاره به لزوم واردات خودرو به جزیره کیش اضافه کرد: قرار بود ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو که در اختیار سازمان اموال تملیکی بود به مناطق آزاد اختصاص یابد، اما به علت طولانی شدن روند قضایی، از رئیس‌جمهور درخواست کردیم با واردات ۲ هزار خودرو به کیش و قشم قبل از برگزاری جام جهانی موافقت کند.

ارسال نظر