شناسه خبر : 22998

معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف ۲۶۰ میلیون تومان در سال

معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف ۲۶۰ میلیون تومان در سال

معافیت مالیاتی بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی و تهیه کنندگی، نشر و تکثیر و پخش آثار موسیقیایی، حراج آثار هنری فقط تا سقف ۲۶۰ میلیون تومان در سال قابل اعمال است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.

بر این اساس معافیت مالیاتی بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی (کنسرت) و تهیه کنندگی، نشر و تکثیر و پخش آثار موسیقیایی، حراج آثار هنری موضوع بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم، فقط تا سقف ۲۶۰ میلیون تومان در سال قابل اعمال است و درآمد‌های بیشتر از آن بنا بر قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات خواهد شد.

حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکوری


همچنین معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی، موسسات کنکور دانشگاه‌ها اعم از کنکور سراسری و کنکور‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) حذف می‌شود.

برخورداری از معافیت مالیاتی صادرات به شرط بازگردادن ارز


بر اساس این بخشنامه برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمد‌های حاصل از صادرات کالا‌ها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

نرخ صفر جایگزین معافیت‌های مالیاتی


همچنین وزارت اقتصاد و دارایی موظف است در راستای هدفمندسازی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و شفاف سازی حمایت‌های مالی، سیاست اعتبار مالیاتی و گمرکی با نرخ صفر را جایگزین معافیت‌های قانونی مالیاتی بیان شده در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون امور گمرکی نموده و فهرست تمامی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و میزان معافیت آن‌ها را مشخص نماید.  

ارسال نظر