شناسه خبر : 22995

واردات روزانه ۶۰ تن گوشت به کشور

واردات روزانه ۶۰ تن گوشت به کشور

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان‌تهران گفت: میزان واردات روزانه به ۶۰ تن رسیده است که براین اساس عرضه را گسترش دادیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا سالمی گفت: بنابر دستور وزیر جهاد مبنی بر خرید حمایتی دام، کماکان خرید گوساله با نرخ مصوب ۵۹ هزار تومان و گوسفند با قیمت ۶۲ هزار تومان در حال انجام است.

به گفته او، با توجه به افزایش حجم واردات و خرید حمایتی به اتحادیه توزیع کنندگان گوشت گوساله و گوسفند و فرآورده های خام دامی اعلام کردیم که واحدهای صنفی متقاضی گوشت گوسفند با مراجعه به پشتیبانی امور دام لاشه را با نرخ مصوب تحویل گیرند.

سالمی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی گرم برای تحویل به واحدهای صنفی را ۱۱۰ هزار تومان و مصرف کننده را ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام‌استان تهران گفت: واردات ۱۰ هزار تن گوشت گوسفندی همچنان در حال انجام است، به طوری که میزان واردات روزانه به ۶۰ تن رسیده که براین اساس عرضه را گسترش دادیم.

او می گوید، بنابر دستور وزیر تا کاهش نرخ گوشت به قیمت مصوب، توزیع ادامه دارد چرا که در شرایط فعلی به رغم انباشت لاشه روی دست دامدار، قیمت در سطح بازار بالاست.

بررسی‌های میدانی نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو شقه گوسفندی ۱۷۵ تا ۱۸۵ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۹۰ تا ۲۲۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان، سردست گوساله ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و گوشت مخلوط چرخ کرده ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان است.

مسئولان وزارت جهاد اعلام کردند که با توجه به نوسانات بازار و نیاز کشور به تولید داخل ضرورتی بر صادرات نیست و تنها دام داخل در قالب گوشت گرم به بازار عرضه می‌شود.

 

ارسال نظر