شناسه خبر : 22973

اختصاصی چابک آنلاین؛

مصرف سیمان کاهش پیدا کرد

مصرف سیمان کاهش پیدا کرد

یک عضو هیات مدیره شرکت صنایع سیمان زابل، ازافزایش سرسام آور هزینه های تولید سیمان در پی افزایش قیمت برق، گاز و عوارض صادرات کلینکرخبرداد وگفت: با وجود افزایش تمام هزینه های تولید، قیمت سیمان در طول این دوره و با نگاه دولت به برنامه تولید، به شدت مورد کنترل قرار گرفته است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، محمدرضا احسانفر، در گفت و گو با چابک آنلاین، با بیان اینکه مصرف سیمان کاهش پیدا کرده و تعداد کارخانه های سیمان روبه رو افزایش است، افزود: در حال حاضر توان تولیدی کشور ۹۰ میلیون تن بوده که حتی درصورت کاهش صادرات، قریب به ۲۰ تا ۳۰ میلیون تن مازاد تولید وجود خواهد داشت.

به گفته وی، با افزایش عوارض صادرات، صنعت سیمان مشتری های کوچک منطقه ای خود را از دست خواهد داد.

مدیرعامل هلدینگ همگامان توسعه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: برای این واحد تولیدی فعال، هرلیتر مازوت ۳۰۰ تومان  معادل دومتر مکعب گاز با هزینه  ۱۱۹ تومان بود که در قانون بودجه جدید ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

احسانفر، خاطرنشان کرد که هیچ قانونی مبنی بر عوارض صادراتی وجود ندارد  و با در نظر گرفتن عوارض ۵ درصدی برای صادرات سیمان و افزایش عوارض صادرات کلینکر از ۸ به ۱۱ درصد، به مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان این صنعت علاوه بر وجود مشکلات افزایش سرسام آور هزینه های تولید و عوارض گمرگی واردات اقلام ضروری، افزوده است.

ارسال نظر