شناسه خبر : 22439

اختصاصی چابک آنلاین؛

هزینه عوارض شهرداری برای ساخت وساز افزایش پیدا کرد

هزینه عوارض شهرداری برای ساخت وساز افزایش پیدا کرد

دبیرکانون سراسری انبوه سازان ساختمان تهران، با اشاره به افزایش قیمت نهاده های تولید و هزینه خدمات، گفت که هزینه عوارض ساختمانی بین ۶۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده ، بنابراین اقتصاد مسکن متاثر از افزایش قیمت تمامی عواملی است که در ساخت مسکن نقش دارند.

به گزارش چابک آنلاین، فرشید پورحاجت، درگفت وگو با چابک آنلاین، افزود: افزایش قیمت مصالح ساختمانی تنها یکی از عوامل موثر بر قیمت تمام شده ساختمان است ومولفه های دیگری نیز بر قیمت تمام شده مسکن تاثیر بسزایی دارد ازجمله قیمت زمین و هزینه خدماتی که دستگاه هایی مثل شهرداری ، توزیع نیروی برق و سازمان نظام مهندسی اخذ می کنند.

وی، خاطر نشان کرد که افزایش دستمزدهای ۶۰ درصدی در سال جدید خود به عنوان عاملی اصلی در افزایش قیمت مصالح و هزینه خدمات تاثیر گذاشته چرا که تولید کنندگان و دستگاه های خدماتی مجبورند حقوق و دستمزد بیشتری به کارکنان بپردازند.

دبیرکانون سراسری انبوه سازان ساختمان تهران،درخصوص ورود برخی صنایع ساختمانی به بورس، اظهار کرد:  زمانی مبنا بر این بود که کالاهای استراتژی در بورس عرضه شود تاکنترل قیمت صورت گیرد چرا که قبلا اشخاصی از کارخانه ها مصالح تحویل می گرفتند و در بازار توزیع می کردند، اما الان یک فرایند به فرایندهای قبلی اضافه شده و در توزیع خواسته های خود را اعمال می کنند.

ارسال نظر