شناسه خبر : 22194

تزریق ذخایر آمریکا به بازار هم قیمت نفت را پایین نکشید

 تزریق ذخایر آمریکا به بازار هم قیمت نفت را پایین نکشید

با وجود همدستی آمریکا و کشورهای آژانس بین المللی انرژی برای تزریق ذخایر نفتی خود به بازار، امروز قیمت نفت بیش از ۱.۵ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع نفت برنت و وست تگزاس آمریکا افزایش داشت. پس از تصمیم کشورهای برای آزادسازی حجم زیادی از ذخایر نفتی، قیمت این طلای سیاه کاهش یافته بود. اما نگرانی ها از عرضه همچنان پابرجاست و امروز عاملی برای رشد دوباره قیمت شد.

امروز قیمت نفت برنت 1.52 دلار در هر بشکه رشد داشت و بشکه ای به قیمت 102 دلار و 59 سنت به فروش رفت.

نفت وست تگزاس آمریکا هم از رشد قیمت ها عقب نماند و با افزایش 1.49 دلار، بشکه ای 97 دلار و 72 سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفتی تحت سیاست آزادسازی ذخایر که برخی کشورها دنبال می کردند بیش از 5 درصد در جلسه پیشین کاهش داشت و به کمترین میزان از16 مارس رسیده بود.

کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه موافقت کردند که 60 میلیون بشکه نفت از ذخایر خود را آزاد کنند تا قیمت نفت کاهش یابد.

قیمت نفت به دلیل درگیری نظامی روسیه و اوکراین و تاثیر آن در عرضه نفت به بازار کاهش یافته است.

تحلیلگران نفتی می گویند: « با وجود تزریق نفت از ذخایر به بازار، تقاضا برای این کالای اساسی هم چنان در سطح بالایی خواهد ماند.»

اما برخی تحلیلگران نفتی هم معتقدند در صورت تداوم سیاست تزریق ذخایر نفتی از سوی کشورها، می تواند قیمت نفت را در بازار کاهش دهد.تحلیلگر بانک ملی استرالیا گفت: «حجم ذخایرنفتی که کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی و نیز آمریکا با بازار تزریق می کنند می تواند روزانه یک میلیون بشکه بیش از نیاز بازار باشد و قیمت را تعدیل کند.»

 

ارسال نظر