شناسه خبر : 22118

افزایش دوباره قیمت نفت به دلیل نگرانی از تحریم‌های جدید

افزایش دوباره قیمت نفت به دلیل نگرانی از تحریم‌های جدید

درخواست‌ها برای تحریم‌های جدید علیه روسیه توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قیمت‌ها را در بازارهای نفت افزایش داد.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا براساس گزارش بلومبرگ، درخواست‌ها برای تحریم‌های جدید علیه روسیه توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قیمت ها را در بازارهای نفت افزایش داد.

تحریم‌های جدید احتمالی علیه روسیه بار دیگر به عنوان منبع نگرانی در بازارهای نفت مورد توجه قرار گرفت.

نفت خام آمریکا با نزدیک شدن به 105 دلار، بالاترین جهش خود را در دو هفته گذشته داشته است. نفت برنت نیز با افزایش سریع به بالای 108 دلار رسید

اظهاراتی مبنی بر تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه روسیه در افزایش قیمت ها موثر بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد که تحریم‌های جدیدی علیه روسیه در هفته جاری پس از وقایع «بوچا» در اوکراین اعلام خواهند کرد. سالیوان خاطرنشان کرد که تحریم‌های مذکور ممکن است حوزه انرژی را نیز پوشش دهد.

سالیوان همچنین تاکید کرد که ایالات متحده در تماس با متحدان خود به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه ادامه خواهد داد.

اظهارات مشابهی از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بیان شد. وی گفت: وقایع بوچا مستلزم مجموعه‌ای جدید از تحریم‌ها و اقدامات بسیار روشن علیه روسیه است. مکرون خاطرنشان کرد که تحریم‌ها ممکن است خرید زغال سنگ و نفت را پوشش دهد.

افزایش نفت عربستان

شرکت ملی نفت عربستان سعودی، آرامکو، قیمت نفت سبک خود در ماه آینده را 9.35 دلار در هر بشکه افزایش داده که به آسیا ارسال می‌شود. در ماه آوریل، این رقم 4.40 دلار بود. معامله گران مورد نظر بلومبرگ نیز انتظار افزایش قیمت‌ها را داشتند.

این اقدام عربستان سعودی پس از تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت در هفته گذشته صورت گرفت. 

اوپک پلاس که متشکل از 23 کشور به رهبری عربستان سعودی و روسیه است، درخواست‌های برخی کشورها از جمله آمریکا را برای تسریع تولید جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را بی‌پاسخ گذاشت.

ارسال نظر