شناسه خبر : 22138

هیچ کس از چگونگی اجرای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مطلع نیست

هیچ کس از چگونگی اجرای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مطلع نیست

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم گفت: متأسفانه نه مجلس و نه کمیسیون بهداشت و نه هیچ کس دیگر از چگونگی اعمال و اجرای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مطلع نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور، وزرای بهداشت و اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح گفت: ارز دارو حذف شده و حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان جهت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است. متأسفانه نه مجلس و نه کمیسیون بهداشت و نه هیچ کس دیگر از چگونگی اعمال و اجرای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مطلع نیست.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم از ضرورت دستور فوری رئیس جمهور برای تشکیل کارگروهی زیر نظر معاون اول دولت خبر داد تا پیش از احساس بار گرانی دارو و تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی به عنوان کالای اساسی و حیاتی بر دوش مردم، تدبیر اتفاق بیفتد. زمان اجرای طرح و افراد تحت پوشش بیمه داروها و تجهیزات تحت پوشش و زیرساخت‌های بیمه تکلیفشان کماکان مشخص نیست. از طرفی باید سرمایه در گردش صنایع دارویی کوچک مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت شاهد گرانی چندین برابری دارو و تجهیزات پزشکی خواهیم بود.

ارسال نظر