شناسه خبر : 21962

افزایش ۵ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز طبیعی کشور

افزایش ۵ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز طبیعی کشور

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش ۵ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز طبیعی کشور در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، وزارت نفت محمدرضا جولایی درباره مقدار مصرف کل گاز طبیعی ایران در سال ۱۴۰۰ به خبرنگار شانا گفت: از مجموع این مقدار گاز مصرف‌شده، ۱۲۲ میلیارد مترمکعب سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب سهم صنایع عمده و ۷۱ میلیارد مترمکعب گاز تخصیص یافته به نیروگاه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: مصرف گاز در سالی که گذشت به‌ویژه در بخش نیروگاهی و خانگی رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد، اما این موضوع مدیریت شد و هیچ قطعی گازی در کشور اتفاق نیفتاد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: نیروگاه‌ها در سال ۹۹ به‌طور میانگین روزانه ۱۸۰ میلیون مترمکعب گاز دریافت کردند که این مقدار در سال ۱۴۰۰، به ۱۹۴ میلیون مترمکعب در روز رسید و نشان‌دهنده افزایش هشت درصدی دریافت گاز آنهاست.

به گفته جولایی، میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده نیز در سال ۹۹، ۳۳۳ میلیون مترمکعب و در سال ۱۴۰۰، ۳۳۴ میلیون مترمکعب بود که تفاوت چندانی با گذشته نداشته است.

وی همچنین با اشاره به مصرف گاز طبیعی در فروردین‌ماه امسال گفت: این مقدار در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۵ میلیون مترمکعب بوده است.

مصرف گاز طبیعی کل کشور در سال ۹۹ به ۲۳۳ میلیارد مترمکعب و در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به ۱۰۵ میلیارد و ۲ میلیون مترمکعب بوده و به این ترتیب ۱۳۳ میلیارد و ۴۹۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ مصرف شده است.

ارسال نظر