شناسه خبر : 21945

تمامی متقاضیان نهضت ملی مسکن تا خردادماه تعیین تکلیف می‌شوند

تمامی متقاضیان نهضت ملی مسکن تا خردادماه تعیین تکلیف می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن که اطلاعات خود را به صورت ناقص در سامانه وارد کرده‌اند یا در ثبت مشخصات اشتباه داشته‌اند، مدت زمانی را به منظور ویرایش در نظر خواهیم گرفت که متعاقبا اعلام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،محمود محمودزاده اظهار کرد: پایان سال گذشته مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن به پایان رسید اما ممکن است اطلاعات بعضی افراد در سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن به صورت صحیح درج نشده یا ناقص صورت گرفته باشد که حتما زمانی را برای ویرایش اطلاعات آنها تعیین می‌کنیم. متعاقبا این زمان اعلام خواهد شد.

وی افزود: تمامی متقاضیان تا خردادماه تعیین تکلیف می‌شوند. برای بیش از ۹۰ درصد متقاضیان، سه شرط تاهل، ‌سرپرست خانوار بودن و سابقه مالکیت در ستاد وزارت راه و شهرسازی بررسی شده و شرط چهارم که سابقه سکونت پنج ساله در شهر مورد نظر است به استانها محول شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همکاران ما در استانها تا خردادماه فرصت دارند تا شرایط متقاضیان را بررسی و تعیین تکلیف کنند. نهایتا به متقاضیان اعلام می‌کنند که واجد شرایط هستند یا خیر. اگر واجد شرایط هستند به آنها اعلام می‌شود که در بانک عامل حساب باز کنند و وارد اجرای پروژه خواهند شد.

مذاکره با چین از دستور کار خارج نشده است

محمودزاده همچنین درباره اینکه مذاکره با شرکتهای چینی برای ورود به طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید، اظهار کرد: مذاکره با شرکتهای خارجی مثل چین و ترکیه از دستور کار خارج نشده و ادامه دارد؛ چرا که برای حجم بزرگ ساخت و ساز در قالب نهضت ملی مسکن حتما نیاز به فناوری‌های جدید مقرون به صرفه داریم.

وی افزود: خیلی از فناوری‌های ساخت در کشور وجود  دارد که می‌شود از آن استفاده کرد اما در پروژه جهش تولید و تامین مسکن باید استطاعت گروه‌های هدف این طرح را نیز مدنظر قرار دهیم که این فناوری‌ها بعضا چنین ویژگی ندارند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در عین حال از توان سازندگان داخلی غافل نیستیم. موضوع صنعتی‌سازی را به فراخوان گذاشته‌ایم و از ۵۸۶ شرکت داخلی که تاییدیه فنی دارند خواسته‌ایم تا در طرح نهضت ملی مسکن سه مشخصه کیفیت، سرعت اجرا و کاهش قیمت تمام شده را در دستور کار قرار دهند؛ در این زمینه جلساتی را با برخی از آنها برگزار کرده‌ایم و یکی از مهمترین دستور کارهای وزارت راه و شهرسازی در سال جدید ارتقای فناوری ساخت است.

  • حمید

    شما را بخدا اگر این طرح ناقص میماند پول ما از دست میرود بگین زیرا پروژه‌ای قبلی ماندن

ارسال نظر