شناسه خبر : 21806

۴۰۲ ملک دولتی در سال ۱۴۰۰ شناسایی شدند

۴۰۲ ملک دولتی در سال ۱۴۰۰ شناسایی شدند

مدیر کل مدیریت اموال و دارایی های دولت گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷۴۷ ملک و به ارزش ۳۶ هزار میلیارد تومان را شناسایی کرده بودیم و در سال جدید نیز ۴۰۲ ملک و به ارزش ۲۲ هزار میلیارد تومان شناسایی شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خانم فاطمه دادگر گفت: فروش اموال دولتی هر سال در قانون بودجه دیده می‌شد و ۳۰۰ میلیارد تومان بالاترین رقمی بود که در بودجه دیده و تحقق پیدا کرده بود. اما از سال ۹۹ در قانون بودجه متنی تهیه و به چند رکن از جمله منابع و مصارف، کوتاه شدن فرآیند امور اجرایی و ... توجه شد.

او گفت: وزارت اقتصاد به عنوان امین اموال دولت به عنوان ناظر ورود خوبی داشت و در کنار دستگاه‌ها در شناسایی، صدور مجوز، بررسی مدارک، مستدات، استعلامات و تمام مواردی که قرار بود در دولت انجام شود، با آن‌ها همکاری کرد. نتیجه این شد که در سال ۹۹ شناسایی‌های خوبی انجام شد. اما امسال به علت تغییر دولت، ناهماهنگی‌هایی وجود داشت و تا زمانی که هماهنگی در بدنه دولت به وجود بیاید و از مسائل کلان به موضوع مولدسازی توجه شود، زمان بر بود و کار ما به صورت قطعی از اوایل دی آغاز شد.

علت این است که در شناسایی‌های اولیه دستگاه‌ها بیشتر نقاط روستایی را اعلام می‌کردند، اما در این چند ماه اخیر تاحدودی سیستماتیک‌تر ورود کردیم. در همین سه ماه گذشته نیز ۳ هزار میلیارد تومان مزایده بی برنده داشتیم.

علاقمندان به شرکت در مزایده‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند به نشانی https://amvaledolati.mefa.ir مراجعه کنند. فهرست اموال دارای مجوز فروش دولت نیز به همراه لینک دسترسی به سامانه تدارکات الکترونیک دولت به نشانی: ‌ http://eauc.setadiran.ir/eauc/subscriberDispatch.action بارگذاری شده و علاوه بر آن بر روی پرتال وزارت اقتصاد نیز برای دسترسی مخاطبان قرار گرفته تا چنانچه ملکی مورد نظر است و افراد به خرید آن تمایل دارند، از این طریق اقدام کنند.

ارسال نظر