شناسه خبر : 21729

اعطای پاداش به مدیران دولتی مشروط شد

اعطای پاداش به مدیران دولتی مشروط شد

پرداخت پاداش به مدیران دولتی برای سال آینده، براساس گزارش ارزیابی عملکرد و بهره وری آنها انجام خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بعد از آنکه پرداخت حقوق و مزایا در بودجه سال‌های گذشته به نوعی مشروط اعلام شده بود، اکنون لطیفی-رئیس سازمان اداری و استخدامی- از شرط‌گذاری برای پرداخت پاداش کارکنان براساس بودجه ۱۴۰۱ خبر داده است که طبق آن گزارش عملکرد و ارزیابی مدیران ملاک پرداخت پاداش خواهد بود.

معاون رئیس جمهوری در اظهاراتی با اشاره به اینکه قرار نیست مدیر شرکت ناکارآمد یا گاهی اوقات زیان‌ده، پاداش بگیرد و  پاداش در برابر یک کار فوق‌العاده معنا دارد گفته که با این حال شاخص‌های بهره‌وری یکسان نیست و هر دستگاهی متناسب با نوع عملکردش ارزیابی خواهد شد، دراین رابطه مدیریت زمان، مدیریت منابع و همچنین جلوگیری از موازی کاری مورد تاکید قرار دارد.

اینکه سازمان اداری و استخدامی قرار است چگونه پرداخت پاداش به شرط عملکرد و بهره‌وری مدیران را مدیریت کرده و سازوکار آن را تعیین کند، مشخص نیست و در آئین نامه مربوطه تعیین خواهد شد ولی به هر ترتیب بستن راه‌های تخطی از این الزام و یا منافذ قانونی و  اجرای درست آن قابل توجه خواهد بود.

این در حالی است که در جریان الزام قانونی دستگاه‌های مورد تاکید در قانون برنامه ششم توسعه نیز در بودجه دو سال گذشته، پرداخت حقوق کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه حقوق و مزایا بوده است ولی تا سال جاری اجرایی نشد و دستگاه‌ها عملکرد مناسبی برای اعلام اطلاعات نداشتند.

در آبان ماه امسال سازمان اداری و استخدامی از  مشروط شدن پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی  با هماهنگی وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و  بودجه خبر داد که هنوز اطلاعات آنها به سامانه حقوق و مزایا وارد نشده است، اما در عمل این اتفاق نیفتاد و فرصتی ایجاد شد که دستگاه‌ها اقدام کنند ولی بار دیگر تاکید شد که از آذرماه پرداخت حقوق مشروط خواهد بود اما این بار حقوق مدیران و مقامات ارشد دستگاه اجرایی مورد تاکید قرار گرفت.

گزارش سازمان اداری و استخدامی نشان داده بود که حدود ۱۴۰۰ سازمان اطلاعات خود را به سامانه حقوق و مزایا وارد نکرده اند، با این حال گزارشی منتشر نشد که آیا عدم پرداخت حقوق مدیران اجرایی شده است یا خیر؟

ارسال نظر