شناسه خبر : 21709

۴۴ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند

۴۴ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند

معاون وزیر علوم با بیان اینکه امروز اشتغال‌ها باید به سمت اشتغال دانش بنیان پیش برود، گفت: ۴۴ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم اندیشی نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه گیلان در بخش کشاورزی که به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد گفت: امروز اشتغال‌ها باید به سمت اشتغال دانش بنیان پیش برود و علاوه بر ایجاد اشتغال، بتواند مرزهای فناوری را جابجا کند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که متاسفانه بیشترین میزان این بیکاران دانشگاهی فارغ التحصیلان کشاورزی هستند؛ در صورتی که ۵۰ درصد اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی است و می‌تواند مرکز اشتغال کشاورزی کشور باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور داریم که شرکت‌های دانش بنیان زیر نظر این پارک ها، ۶۵ هزار شغل ایجاد کرده اند و این آمار می‌تواند برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار موثر باشد.

خیرالدین اضافه کرد: در گیلان ۶۳ واحد فناور در حوزه کشاورزی داریم که بستر بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار است.

وی در ادامه استان گیلان را دارای ظرفیت بالایی در حوزه نوآوری و فناوری به ویژه در بخش کشاورزی دانست و خواستار فعال شدن این ظرفیت شد و تصریح کرد: کشاورزی مبتنی بر دانش ضرورت دارد و باید یک آسیب شناسی از وضع موجود ارائه کنیم.

دکتر فرید نجفی، سرپرست دانشگاه گیلان نیز، ضمن معرفی ایده شکل گیری دره سیلیکون و نقش آن در شکل گیری اقتصاد دانش بنیان، از هلند به عنوان یک نمونه موفق کشاورزی دانش بنیان یاد کرد.

وی در ادامه پیشنهاد شکل گیری ناحیه نوآوری کشاورزی جلگه گیلان را مطرح نمود که با هماهنگی موسسات آموزش پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین پارک علم و فناوری با محوریت دانشگاه گیلان این ناحیه ایجاد شود و تا با بکارگیری فناوری و نوآوری در تولیدات کشاورزی، افزایش بهره وری، درآمد زایی و اشتغال در استان گیلان عملیاتی شود.

سرپرست دانشگاه گیلان ابراز امیدواری کرد تا این دانشگاه بتواند با همکاری با مراکز کشاورزی استان نقش بسزایی در رشد و توسعه گیلان در زمینه کشاورزی داشته باشد.

در پایان نشست تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونین فناوری و نوآوری وزارت علوم و معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی منعقد شد.

ارسال نظر