شناسه خبر : 21640

شناسایی ۲۰ میلیون بیکار و اشتغال ناقص در کشور

شناسایی ۲۰ میلیون بیکار و اشتغال ناقص در کشور

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: ۲۰ میلیون بیکار و اشتغال ناقص در کشور شناسایی شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی حسین شهریور گفت: ۱۰ میلیون افراد شاغل کم درآمد و ۹.۵ میلیون نفر بیکار در کشور شناسایی شده و ۴.۵ میلیون نفر نیز اشتغال غیررسمی و فاقد بیمه دارند.

به گفته او آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور مسئولیت خطیر مهارت‌آموزی نیروهای آماده به کار را بر عهده دارد تا در ورود به بازار کار مشکلی به وجود نیاید.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای می گوید: با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه با عنوان مردم اداره می‌شود و سعی ما بر این است تا با همراهی زیرمجموعه این وزارتخانه اعم از صندوق‌ها، بانک‌ها و سازمان‌های متعدد بتوانیم در ارائه خدمات به مردم موفق عمل کنیم.

شهریور می گوید: با پول‌پاشی و مدرک‌گرایی نمی‌توان به ایجاد اشتغال و درآمد کمک کرد بلکه در این زمینه بهتر است کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی راه‌اندازی شود تا به صورت عملیاتی بتوانیم اشتغال پایدار را برای جوانان فراهم کنیم.

به گفته او در استان اردبیل میزان بیکاری ۱۲ درصد است که این میانگین ۴ درصد بیشتر از سرانه کشوری است که ضروری است در این استان به جای مدرک‌گرایی، خانواده‌ها فرزندان خود را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی ترغیب و تشویق کنند.

شهریور گفت: ۶ هزار استاندارد آموزشی در کشور تدوین شده و از ابتدای سال آینده نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

ارسال نظر