شناسه خبر : 21597

۱۲۹ ساختمان شهر تهران در وضعیت غیرقابل تحمل قرار دارند

۱۲۹ ساختمان شهر تهران در وضعیت غیرقابل تحمل قرار دارند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان در وضعیت غیرقابل تحمل قرار دارند که به هر کدام از آن‌ها چندین اخطار داده شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: طبق تکالیفی که سازمان آتش‌نشانی به عهده دارد، شاخص‌های خطرپذیری ساختمان‌های شهر تهران  دسته‌بندی می‌شود. این شاخص‌ها ارتفاع، میزان بار اشتعال، سرعت اشتعال، جمعیت حاضر در ساختمان و... است که بر اساس آن ساختمان‌ها به سه دسته پر خطر، میان خطر و کم خطر دسته‌بندی می‌شوند.

به گفته داوری، حدود ۳۳هزار ساختمان شناسایی شده‌اند که در درجه اهمیت قرار دارند. ۳۵۰۰ ساختمان هم در وضعیت نا ایمنی بیش از حد مجاز قرار می‌گیرند. این ساختمان‌ها مانند پلاسکو نیستند و هر کدام از آن‌ها سطحی از نا ایمنی را دارند. ساختمانی هم هست که بابت ایمنی بیش از ده اخطار را دریافت کرده است.

پیش از این، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره وضعیت ایمنی پلاسکو گفته بود، سازمان آتش‌نشانی موقعیت فعلی ساختمان پلاسکو را تایید می‌کند. اما نظارت دائمی هم بر روی این مجتمع تجاری خواهد داشت.

ارسال نظر